DERS ADI

: NESNE TABANLI SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
QMT 4222 NESNE TABANLI SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SABRİ ERDEM

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımı temellerini sunmak ve onun araçlarını kullanma yeteneğini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nesne tabanlı tasarımın ve analizin ne olduğunu anlamak ve yararlarını değerlendirmek.
2   Farklı nesne tabanlı tasarım metodolojilerini anlamak.
3   Nesne tabanlı bir kod geliştirme ortamı üzerinde geleneksel kodlamayı deneyimlemek.
4   Nesne tabanlı bir kod geliştirmenin temellerini deneyimlemek.
5   Nesne tabanlı methodoji ile bir gerçek işletme problemininin analiz etmek ve tasarlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesne Tabanlı Sistem Analizi ve Tasarımına giriş
2 Uygulama Geliştirmede Geleneksel Yöntemler Python Idle Ortamı
3 Bütünleşik bir Uygulama Geliştirme Ortamının Tanıtımı Visual Studio Code veya PyCharm
4 Kodlamada Temel Kavramlar ve Pratikler: Değişkenler, Atamalar, Aritmetik/Mantıksal Operatörler Python Kodlama Ortamı
5 Kodlamada Temel Kavramlar ve Pratikler: Koşullu İfadeler, Döngüler, Hata Kontrolleri Python Kodlama Ortamı
6 Kodlamada Temel Kavramlar ve Pratikler: Fonksiyonlar ve Değer/Parametre Geçişleri Python Kodlama Ortamı
7 Nesne Tabanlı Analiz Metodolojisi: Nesneler ve Sınıflar Python Kodlama Ortamı
8 Nesne Tabanlı Analiz Metodolojisi: Set, Get, Self, Public, Private Kavramları Python Kodlama Ortamı
9 Nesne Tabanlı Analiz Metodolojisi: Miras ve Yeniden Kullanılabilirlik Python Kodlama Ortamı
10 Nesne Tabanlı Uygulamalar: Bir Çizim Aracı Kütphanesi (Turtle Graphics) Python ve Turtle Graphics
11 Nesne Tabanlı Uygulamalar: Bir Grafik Çizim Kütphanesi (Matplotlib) Python ve Matplotlib
12 Nesne Tabanlı Uygulamalar: Bir Grafik Arayüz Aracı Kütphanesi (Tkinter) Python ve Tkinter
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Booch G., Maksimchuk R.A., Engel M.,W., Young B, J., Conallen J., Houston K. A., 2007, Object-Oriented Analysis and Design with Applications, 3/E, Addison-Wesley
2.Ashrafi N., Ashrafi H., 2008, Object Oriented Systems Analysis and Design, Pearson Higher Education

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
Dersler ilgili konular ve sınıf içi tartışmalar ile desteklenir.

2. Proje
Bütün konuları kapsayan projeler dönem süresince hazırlanır.

3. Sunum
Projeler, dönem sonunda öğrenciler tarafından sunulur ve tartışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV* 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Proje
Bütün konuları kapsayan iki proje dönem boyunca hazırlanır ve dönem arası ve sonunda öğrenciler tarafından sunulur.

2. Ödevler
Dönem boyunca verilen ödevler ile öğrencilerin kaydettikleri gelişmeler değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Sınıf içi çalışmalarımızda olduğu gibi, öğrencilerin uygun tasarım/programlama/geliştirme aracını kullanarak yeni bir uygulama/program/sorgulama/tasarım oluşturmaları bekleniyor ve her aşamayı bir video sunumu olarak gösterecekler. Bunu yapmak için:

1- Öğrenciler online.deu.edu.tr gibi ilgili araçlara/platformlara kaydolacaklar.
2- Öğrenciler, yoksa, Google (ve YouTube) hesabı oluşturacaklar.
3- Öğrenciler, ekran kaydedici uygulama olarak OBS'yi (https://obsproject.com adresini ziyaret ederek) yükleyecekler.
4- Öğrenciler sınıf içi çalışmalarımızı gözden geçirecekler.
5- Öğrenciler, bilgisayarlarında ekran kayıt uygulamasını başlatacaklar.
6- Öğrenciler, kodlama/geliştirme/tasarım/test etme işlemlerini yaparken ne yaptıklarını sesli ve yüzlerini gösterecek şekilde sunacaklar. Geliştirme/tasarım/programlama/modelleme/sorgulama yapmadan önce kendilerini ve çalışmalarını tanıtacaklar. Video sunumlarda İngilizce konuşmalılar. (10 PUAN) Kayıt sırasında kamerayı açmalı ve KENDİ YÜZLERİNİ göstermelidirler. (10 PUAN)
7- Ödev/proje hakkındaki ayrıntılı açıklamalar burada verilecek. (40-60 PUAN)
7-a Ödeve/projeye konu olan problemi/vakayı anlatarak doğru anladığınızı gösterin (10 PUAN)
7-b Ödev/projeyi analiz edin (10 PUAN)
7-c Ödev/projeye ilişkin çözümünüzü gerçekleştirin (10-20 PUAN)
7-d Ödev/proje uygulaması sonucunda bulgularınızı/çıkarımlarınızı özetleyin (10-20 PUAN)
7-e Ödev/proje uygulamasındaki çıkarımlarınızı ve deneyiminizi tartışın (10-20 PUAN)

8- Öğrenciler, ekranlarını kaydedecek ve YouTube kanallarına yükleyecekler. Videoyu kişisel seçimlerine bağlı olarak "herkese açık ancak listelenmemiş" veya "herkese açık olarak herkese açık" olarak yayımlayabilirler. Videolarının düzgün oynandığından ve paylaşım linkine sahip herkesin erişimine açık olduğundan emin olmak için kendileri kontrol edecekler. Öğrencilerin Youtube'da önemli aşamaları timeline içinde işaretlemeleri tavsiye edilir. Öğrenci videolarının süresi en fazla 20 dakika olacak ve 10 dakikadan az olmayacak! (10 PUAN)
9- Öğrenciler, YouTube bağlantılarını bu ödev cevaben bir ek dosya olarak gönderecekler. online.deu.edu.tr platformu sınırlı depolama alanına sahip olduğu için online.deu.edu.tr ortamına yüklemeye çalışmayacaklar. Youtube videolarının var ve erişilebilir olup olmadığının sorumluluğu öğrencilerdedir. (10 PUAN)
10- Öğrenciler, çalışma dosyalarını uygun formatta yükleyecekler ve PDF formatında bir Raporla birlikte buraya ekleyecekler ve diğer materyalleri, resimler vb. de ayrıca sistem üzerinden yükleyecekler. Tüm dosya isimlerinde öğrenci kimliği ve ödev/proje numarası bilgisi yer almalıdır. (10-20 PUAN)
11- GEÇ GÖNDERİLERDEN 20 PUAN KESİLECEKTİR!!!

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sabri.erdem@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 0 0
Final Sınavına Hazırlık 1 0 0
Ödev Hazırlama 1 0 0
Sunum Hazırlama 2 6 12
Proje Ödevi 2 4 8
Diğer Kısa Sınav 8 2 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1134243543344
ÖK.2134243543344
ÖK.3134243543344
ÖK.4134343543344
ÖK.5444444444444444