DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4211 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin ilk amacı, öğrencilerin, hizmet üreten örgütlerin veya rekabetçi üstünlük için ürün sunumlarının hizmet boyutuna önem veren ürün üreten örgütlerin yöneticisi olarak potansiyel rollerinde başarılı olmalarına yardımcı olmaktır. Dersin ikinci amacı, öğrencileri, hizmet örgütlerinin müşterileri olarak yapıcı ve eleştiriel bir duruş benimsemeleri için teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya ekonomisinde hizmetlerin önemli ve büyüyen rolünü anladıklarını göstermeleri
2   Gerçek işletme hayatında hizmet tasarımının, ulaştırılmasının ve iletişiminin zorluklarını anlamak amacıyla firmaların hizmet pazarlaması stratejilerinin farkına varmaları
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
4   Sinif içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş Konu 1: Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada Yeni Bakış Açıları
2 Konu 1: Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada Yeni Bakış Açıları
3 Konu 2: Hizmet Ortamında Tüketici Davranışı
4 Konu 4: Hizmet Ürününün Geliştirilmesi: Öz ve genişletilmiş öğeler
5 Konu 5: Hizmetin Fiziksel ve Elektronik Kanallarla Dağıtımı
6 Konu 6: Hizmetlerin Fiyatlanması ve Gelir Yönetimi Uygulamaları
7 Konu 7: Hizmetlerin Tutundurulması ve Müşterilerin Eğitimi
8 Konu 8: Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetimi
9 Konu 11: Hizmet Üstünlüğü İçin Bireylerin Yönetimi
10 Konu 14: Hizmet kalitesinin ve verimliliğinin geliştirilmesi
11 Konuk konuşmacı/ örnek olay analizi
12 Konuk konuşmacı/ örenk olay analizi
13 Dönem ödevi sunumları
14 Dönem ödevi sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock, C. & Wirtz, J. (2011). Services Marketing: People, Technology, and Strategy.
Upper Saddle River, NJ:Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Ödev
3. Sunum
4. Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME SINAVI
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.40 + ODV * 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev değerlendirme

3 kişilik gruplar halinde size verilecek belirli bir hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir firma için bir plan haritası hazırlayınız.
Bu planı hazırlamadan önce lütfen size verilen hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmaların süreçlerini inceleyiniz.
Ödev, aşağıdaki değerlendirme kriterlerine göre değerlendirilecektir:

(1) Her biri 3 sahneden oluşan 3 perde belirleyin; bu, hizmet sürecini tasvir eden toplamda 9 sahne anlamına gelir. Plan haritasını hazırlayın ve her sahnede ne olduğunu metinde açıklayın. (70 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(2) Her sahne için bekleme ve başarısızlık noktalarını tanımlayın. (10 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(3) Bekleme ve başarısızlık noktalarının her biri için çözümler geliştirin. (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları
beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem başında duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.2542
ÖK.3555
ÖK.455