DERS ADI

: E-İŞLETME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
QMT 4242 E-İŞLETME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ FERKAN KAPLANSEREN

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, teknolojinin, dijital ekonominin ve İnernet in geleneksel işletmeleri nasıl değiştirdiğini anlamak için elektronik işletmenin kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmenin ve teknolojinin nasıl bütünleştirieceğini anlamak.
2   Elektronik işletmeyi gerçeklemek için teknolojileri standartları ve süreçleri açıklamak.
3   Elektronik işletme altyapısını yönetmek için temel kontrol konularını tanımlamak.
4   Ürünlerin ve hizmetlerin dağıtımı için e-işletme stratejileri geliştirme becerisi kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Elektronik ticarete ve elektronik işletmeye genel bakış. Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
2 Dijitalleşme, bilgisayarlar ve işletmeler Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
3 Elektronik iş modelleri, elektronik pazarlar Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
4 Arama motorları, akıllı ajanlar, web teknolojileri Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
5 İşletmelerden işletmelere elektronik eicaret, e-tedarik zincirleri, işbirliği ticareti Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
6 Elektronik işletme stratejileri Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
7 Mobil ticaret, alan tabanlı ticaret Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
8 Coğrafi bilgi sistemleri ve mobil ticaret uygulamaları Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
9 Elektronik ödeme sistemleri Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
10 İşletmelerde siber güvenlik Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
11 Web site tasarımı Ders notları, Turban et. al. (E-Commerce)
12 Elektronik işletme uygulamaları Öğrenci sunumları
13 Elektronik işletme uygulamaları Öğrenci sunumları
14 Elektronik işletme uygulamaları Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Turban E. King D., Lee J.L., Liang T.P., Turban D., 2018, Electronic Commerce 2018 A Managerial and social Networks Perspective, Springer.
2. Laudon K.C., Laudon J.P., 2021, Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson Education, 17th Ed

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
Dersler ilgili konular ve sınıf içi tartışmalar ile desteklenir.


2. Proje
Bütün konuları kapsayan projeler dönem süresince hazırlanır.

3. Sunum

Projeler, dönem sonunda öğrenciler tarafından sunulur ve tartışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Proje
Bütün konuları kapsayan projeler dönem boyunca hazırlanır ve dönem sonunda öğrenciler tarafından sunulur.

2. Arasınav
Arasınav öğrencilerin problemlere çözüm bulma başarılarını değerlendirir.

3.Final
Final sınavı öğrencilerin problemlere çözüm bulma başarılarını değerlendirir.

Değerlendirme Kriteri

1. Vaka raporları zamanında teslim edilmelidir.
2. Grup üyeleri, sunumlar ve tartışmalar sırasında bireysel bilgilerini gösterebilmelidir.
3. Raporlar ve ödevler APA gibi bir akademik formata göre hazırlanmalıdır.

Dönem projesinin puanlandırılması
1. Projeyi tanımlamak (10 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
2. Proje kapsamını yönetsel açıdan açıklamak. (10 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
3. Projenin teknolojik gereksinimlerini açıklamak. (30 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
4. Projeyi öğrenme çıktılarıyla eşleştirmek (40 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
5. Proje kapsamını etkili bir şekilde aktarmak (10 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferkan.kaplanseren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlk ders sırasında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Kitap Okuma 1 20 20
Proje Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12444535442325
ÖK.22443335442325
ÖK.32444535442325
ÖK.42444435442325