DERS ADI

: EĞİTİM VE GELİŞTİRME, PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4220 EĞİTİM VE GELİŞTİRME, PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SELCEN KILIÇASLAN GÖKOĞLU

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; eğitim ve geliştirme, performans ve kariyer yönetimi süreç ve yaklaşımlarına odaklanmak suretiyle öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi alanında gelişimlerinin artırılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim ve oryantasyon programlarının süreç ve amaçlarını açıklayabilmek,
2   Eğitim sürecine ilişkin aşama ve teknikleri değerlendirebilmek,
3   Eğitim ve geliştirme gereksinimlerinin belirlenişini açıklayıp gösterebilmek,
4   Uygun bir performans değerlendirme sistemi geliştirebilmek,
5   Personelin, amirlerin ve kurumların kariyer geliştirmedeki rollerini açıklayabilmek,
6   Terfi kararlarının alınmasında göz önünde bulundurulması gereken hususları açıklayabilmek,
7   Bir konuyu ifade etme ve savunmada sözlü/yazılı iletişim becerilerini geliştirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EĞİTİM & GELİŞTİRME: Eğitim ve Geliştirme Gereksinim Analizi S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.3
2 Gereksinim analizinden plana S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.4
3 Plandan uygulamaya geçiş S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.5
4 Eğitim ve Geliştirmede en temel on eyleme ilişkin liste S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.6
5 PERFORMANS SİSTEMLERİ: Performans Değerlendirme Sürecinin adımları ve arka planı, diğer İKY işlevleriyle bağlantıları, tanımlar ve ilgili kavramlar Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.1
6 Performans Değerlendirme Yöntemleri: Standartlara göre Performans, Hedeflere Göre Performans, Karma Performans Sistemi Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.6
7 Performans Değerlendirme Süreci: Yetkinlikler, Performans Değerlendirme Görüşmeleri, Performans Yönetiminde Hedef ve Roller Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.2, Garry Dessler, (2005), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), Chp.9
8 Performance Değerlendirme Sistemlerine ilişkin sorunlar, Performans Değerlendirmede Hukuki ve Davranışsal Sorunlar Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.8,
9 İşletmelerde kullanımı en yaygın Performans Değerlendirme Süreçleri
10 KARİYER YÖNETİMİ: Koçluk Becerilerinin Geliştirilmesi, Kariyer Yönetimi nin Temelleri Gary Dessler, (2011), Human Resource Management(İnsan Kaynakları Yönetimi) , s.368-376
11 Kariyer Yönetim Yöntemleri ve Yeni işgücünün Yönetimi Gary Dessler, (2011), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), s.376-383
12 İşveren Yaşam boyu Kariyer Yönetimi Gary Dessler, (2011), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), s.383-410
13 Vaka Analizi
14 Dönem Projesi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), ISBN13: 9780273631996, ISBN10: 0273631993
2. Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management, PH Series in Human Resources Management, (Performans Değerlendirme Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi'nde PH Serileri), Prentice Hall, 2003, ISBN: 0-13-041379-8. İkisi de ana ders kitabıdır, öğrenciler 'Human Resource Management', 12th Int. E., by Garry Dessler, Prentice Hall , (Prentice Hall yayınlarından, Gary Dessler'in, 'İnsan Kaynakları Yönetimi', 12. Uluslararası Baskısı'nı ek ders kitabı olarak, www.prenhall.com/dessler web sayfasnı ek rehber, egzersiz, güncel olaylar için, konuyla ilgili http://stats.bls.gov/ocshome.htm , http://www.acsysresources.com/acct.htm vb diğer bağlantıları da kullanabilirler.
3. İlgili web site ve portallar: http://www.sciencedirect.com , http://www.managementhelp.org, http://www.allbusiness.com/human-resources,vb

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sınıfiçi tartışmalar
2. Grup çalışmaları
3. Bireysel Ödev (dönem ödevi)
4. Örnek olay çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 ODV ÖDEV
4 OLY OLAY İNCELEMESİ
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.25 + ODV* 0.25 + OLY * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler iş başı ve iş dışı geliştirme tekniklerinden beşini açıklayacaklardır.
2. Öğrenciler oryantasyon control listesi geliştireceklerdir.
3. Öğrenciler en az 4 performans değerlendirme aracını geliştirip, değerlendirip uygulayacaklardır.
4. Etkin bir performans değerlendirmesi yürüteceklerdir.
5. Öğrenciler işe yeni alınan bir astın ilk atamasının nasıl daha anlamlı hale getirebileceğini tartışacaklardır.
6. Öğrenciler kariyer haritaları geliştireceklerdir.


DÖNEM PROJESİ İÇİN**************************************************** **************************************
Odak şirket bilgileri: Şirket demografisini şirketin yaşı, faaliyet gösterdiği sektör, ürettiği ürünler/hizmetler, başlıca müşterileri ve tedarikçileri ve mali durumu açısından tanımlayın (10 puan)

Şirket bilgisi sağlanmadı Zayıf (%0)
Şirket bilgileri, tüm ayrıntılara değinmeden doğrudan şirket web sitesinden sağlanmıştır Orta (%40)
Gerekli şirket bilgileri kısmen düzensiz bir şekilde sağlandı - İyi (%60)
Gerekli şirket bilgilerinin çoğunluğu organize bir şekilde sağlanıyor Çok iyi (%80)
Sağlanan gerekli şirket bilgilerini düzenli bir şekilde tamamlayın Mükemmel (%100)

Sorunun tanımı: Şirketin eğitim ve gelişim VEYA performans ve kariyer yönetimi konularıyla ilgili yaşadığı en önemli ilişkisel sorunu tanımlayın. Şu anda uyguladıkları yöntem nedir (20 puan)

Sorun tanımı eksik veya şirket temsilcileriyle görüşme bile yapılmamış Kötü (%0)
Sorun sadece eğitim methodu veya performans değerlendirme yönteminin adı verilerek geçilmiş Orta (%40)
Sorun, ilişkisel bağlamı belirlemeden belirsiz bir şekilde tanımlanmış - İyi (%60)
Sorun ve ilişkinin doğası net bağlantılar olmadan tanımlanıyor Çok iyi (%80)
Sorun ayrıntılı olarak tanımlanmış ve ilişkisel bağlamla iyi bir şekilde ilişkilendirilmiştir Mükemmel (%100)

Soruna iki alternatif çözümün tanımı: İki alternatif çözüm önerin, bunları ayrıntılı olarak açıklayın ve odak sorunu tam olarak nasıl çözebileceklerini gösterin (20 puan)
Xx
Xx
Xx
Xx
Xx

Alternatif çözümlerin değerlendirilmesi: Odak problemin çözümünde her çözümün avantaj ve dezavantajlarını ayrı ayrı tartışın. (40 puan)
Xx
Xx
Xx
Xx
Xx

En iyi çözümün seçilmesi ve uygulanması: Bir önceki aşamada alternatif çözümlerin değerlendirilmesine göre problem için en iyi çözümü seçin ve bu çözümün nasıl uygulanacağını gösterin. (10 puan)
Xx
Xx
Xx
Xx
Xx

VAKA ÇALIŞMALARI İÇİN**************************************************** ****************************************************** ***********
Vaka Çalışması- kriter 1-Oryantasyon
Derecelendirme ölçeği (Vaka Türünü, paydaşları ve genel sorunu tanımlayın) (% 20)

Vaka Çalışması - kriter 2 - Sorunların Belirlenmesi
Derecelendirme ölçeği (Vakadaki tüm sorunları tanımlayın) (% 30)

Vaka Çalışması- kriter 3-Analizin Gerçekleştirilmesi
Derecelendirme ölçeği (Niceliksel ve niteliksel verilerdeki vakanın tüm kanıtlarını gösterin) (% 20)

Vaka Çalışması- kriter 4-Eylem Planı
Derecelendirme ölçeği (Yukarıda sıralanan tüm sorunlara yönelik kısa, orta ve uzun vadeli yönelimlerle eylem planı geliştirin) (% 30)

ÖDEVLER İÇİN************************************************ ****************************************************** ************

Ödevlerin ders konularına uygunluğunu anlamak, gerekli araştırmayı yapmak ve zamanında sınıfa getirmek ve bu konuda sınıfta tartışma yürütmek (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


E-posta : selcen.kilicaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 4 2 8
Ders Anlatımı 14 1 14
Öğrenci Sunumları 3 1 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem projesi vb.) 6 1 6
Sınıf içi uygulamalar 5 2 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, konuların, makalelerin okunması) 14 1,5 28
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 10 1 10
Kitap Okuma 10 2 20
Vize Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 1 1
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11544
ÖK.23554
ÖK.32554
ÖK.4425334
ÖK.5425534
ÖK.64534
ÖK.7555