DERS ADI

: İŞYERİNDE BİREYLERİ YÖNETMEK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 2001 İŞYERİNDE BİREYLERİ YÖNETMEK ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN KARAGONLAR

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Öğrencilerin örgütsel çevrede birey ve grupların davranışlarını şekillendiren faktörlerini anlamasını sağlamak hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra davranışsal sorunlarla başa çıkabilme, yüksek kalitede bir iş yaşamını sürdürebilme, bireysel, grup olarak ve örgütsel olarak performansı geliştirme ve yöneticinin davranışsal bilimleri uygulama ve davranışları analiz etme ve anlamak için kavramsal araçları sağlama gibi olguları açıklamayı hedeflemektedir.









Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bİr iş çevresindeki davranışlara ilişkin temel kavramlar ve kuramların anlaşılmasını sağlama
2   İşe ilişkin durumlardaki davranışları etkileyen bireysel, grupsal ve örgütsel seviyedeki değişkenleri tanımlamayabilme
3   Çakışan davranışı ve tatminini şekillendirme ve geliştirmek için uygun olan teknikleri uygulam
4   Etkin takım üyesi olarak katılımcı ve etkileşimci bir şekilde çalışarak bireyin kendisi ve grubun bütünü için üretken bir tutum izlemesi
5   Yazılı ve sözel iletişim becerileri geliştirerek, duruşunu ifade edebilme ve savunabilme
6   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli olan insanlar arası ilişki becerilerini geliştirme ve ileriye götürme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş / Örgütsel davranış Nedir 1. Bölüm
2 Tutumlar ve İş Tatmini 3. Bölüm
3 Duygular ve Ruh Halleri 4. Bölüm
4 Kişilik ve Değerler 5. Bölüm
5 Motivasyon: Kavramlar 7. Bölüm
6 Motivasyon: Uygulamalar 8. Bölüm
7 İş Takımlarını Anlamak 10. Bölüm
8 İş Takımlarını anlamak 10. Bölüm
9 Liderlik 12. Bölüm
10 Güç ve Politika 13. Bölüm
11 Örgüt Kültürü 16. Bölüm
12 Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi 18. Bölüm
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Dönem Projesi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Robbins, S. & Judge, T. (2013). Organizational Behavior. Pearson Education. 15th Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders Anlatımı
2) Örnek Olay Çözümleri
3) Grup Projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Analiz ve Eleştirel Değerlendirme (30 puan)1) Çalışma hayatındaki davranışa ilişkin temel kavramlar ve kuramların kategorize edebilme
2) Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörlerin ayırt edici özelliklerini açıklayabilme
3) Çalışan davranışını şekillendirme ve geliştirme için gerekli temel tekniklerin formüle edilmesi
4) Bir takım üyesi olarak etkin bir şekilde çalışmanın yollarının ifade edilmesi

Dönem projesi değerlendirmesi için kullanılacak Rubrik:
Dönem projesi aşağıdaki dört kriter (bileşen) kapsamında değerlendirilecektir.

1. Literatür Taraması (25 puan)
Ders kitabından seçilen bir konu üzerine detaylı bir literatür taraması yapılması gerekmektedir. Literatür taraması, öğrencilerin konuya hakim olduğunu göstermeli, ilgili ve güncel literatürü kapsamlı bir şekilde incelemelidir. Literatür taraması iyi organize edilmeli ve ana teorileri ve kavramları açıkça belirlemelidir.
2. Mülakat Sorularının Geliştirilmesi (25 puan)
Öğrenciler, literatür taramasından elde edilen kavramsal bilgiler ile uyumlu, mülakat yapılan yöneticinin ve bu yöneticinin kurumunun ilgili konudaki uygulamalarını ve özelliklerini ölçmeye yönelik, iyi hazırlanmış mülakat soruları geliştirmelidir. Sorular, öğrencilerin konuyu net bir şekilde anladığını da göstermelidir.
3. Analiz ve Eleştirel Değerlendirme (30 puan)
Öğrenciler, mülakat verilerinin derinlemesine, anlamlı bir analizini yapmalı; mülakat bulguları ile literatürü kapsamlı bir karşılaştırmaya tabi tutmalıdır. Öğrenciler, mülakat bulgularının literatür ile uyumlu ve uyumsuz olduğu noktaları tespit etmeli ve anlamlı önerilerde bulunmalıdır.
4) Sunum ve Yazım Kalitesi (20 puan)
Rapor iyi yazılmış, iyi organize edilmiş ve dil bilgisi veya yazım hatalarından arınmış olmalıdır. Sözlü sunum profesyonel bir şekilde, açık, öz ve etkileyici olmalıdır.

Yukarıdaki her bir bileşen/kriter aşağıdaki ölçek baz alınarak puanlandırılacak ve toplam puan hesaplanacaktır.

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (%0)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (%40)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor.- İyi (%60)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır- Mükemmel (%100).




Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derslerin %70'ine girmek zorunludur.
2) Her türlü kopya işlemi cezalandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.karagonlar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Proje Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1344
ÖK.23334
ÖK.33234
ÖK.432544
ÖK.5555
ÖK.6544