DERS ADI

: ENERJİ POLİTİKASININ POLİTİK ECONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4429 ENERJİ POLİTİKASININ POLİTİK ECONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ŞULE GÜNDÜZ ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere enerji politikalarının politik iktisattaki yerini anlatmaktır. Öğrencilere enerji politikaları, enerji kanunları ve anlaşmaları ile ilgili çalışmalar sunulmaktadır. Ders kapsamında, enerji kanunları, enerji politikaları, enerji piyasalarında regülasyon ve rekabet gibi konular politik iktisat perspektifinden değerlendirilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Enerji politikalarının arkasındaki iktisadi mekanizmaları politik iktisat, regülasyon ve rekabet açılarından açıklayabilecek kavrayış geliştirmek
2   2. Sürdürülebilir Enerji kapsamında çıkarılmış kanunları tartışmak ve analiz etmek
3   3. Enerji kaynaklarını tanıyıp , doğal kaynakların ortak kullanımın yarattığı sorunları sosyal, hukuki, politik ve ekonomik açıdan irdelemek.
4   4. Enerji Politikalarının geleceği hakkında araştırma yapıp gelecekte teknoloji, sistem ve piyasaların nasıl şekillenebileceği konusunda bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Politik iktisatta enerjinin yeri
2 Enerji Politikalarına Politik iktisat, Regülasyon ve Rekabet açısından Bakış
3 Enerji Politikalarının Geleceği: Teknolojiler, Sistemler, Piyasalar
4 Sürdürülebilir Enerji için çıkarılan Enerji Kanunları
5 Kamu Tercihleri, Devlet Kurumları ve Hükümet Politikaları
6 Uluslararası Sürdürülebilir Enerji Politikaları
7 Türk Enerji Piyasaları
8 Global İklim Değişikliği ve Uluslararası Anlaşmalar
9 Sunum
10 Sunum
11 Sunum
12 Sunum
13 Class discussion
14 Class discussion

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zorunlu Ders Kitabı
1.Lowinger, Thomas C. Political Economy of Energy

Diğer Kaynaklar
2.Jung, Najeeb Political Economy of Energy and Growth
3.Atiyas, Izak, Cetin, Tamer, Gulen, Gurcan Reforming Turkish Energy Markets,Political Economy, Regulation and Competition in the Search for Energy Policy
4. Timothy E. Wirth, C. Boyden Gray & John D. Podesta, The Future of Energy Policy, Foreign Affairs.
5. Michael J. Graetz, Energy Policy: Past or Prologue
6. Jacqueline Peel, Hari M. Osofsky, Climate Change Litigation: Regulatory Pathways to Cleaner Energy
7. Raphael J. Heffron, Energy Law: An Introduction
8. Adrian J. Bradbrook, Rosemary Lyster, Richard L. Ottinger, Wang Xi, The Law of Energy for Sustainable Development


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Okumalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + SUN * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, enerji politikalarının politik iktisattaki yerini kavrayacak
2. Öğrenci enerji ile ilgili kanunları tanıyacak
3. Öğrenci, enerji kaynaklarını ve bunların ortak kullanımının yarattığı problemleri öğrenecek
4. Öğrenci, gelecekteki olası enerji politikaları hakkında tahmin ve yorumlar yapabilecek

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sule.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 13:30-14:30
Çarşamba:14:30-15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13455
ÖK.25
ÖK.34454
ÖK.44554