DERS ADI

: KURUMSAL İKTİSAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4422 KURUMSAL İKTİSAT SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı


Bu dersin amacı, öğrencilere piyasa ekonomisinin kurumsal temellerini açıklamaktır. Ders, ekonomik aktörler arasındaki ticari işlemler ve kontratların kurumsal önkoşullarının anlaşılmasını hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekonomistlerin kurumları nasıl tanımladıklarını ve açıkladıklarını anlamak
2   Kurumların iktisadi sistemdeki rollerini anlamak
3   Ekonomik olayların anlaşılmasında kurumların rolünü tanımak
4   Kurumların ekonomik sistemdeki rolünün açıklanmasında evrimsel yaklaşımın önemini kavramak
5   Ekonomik teori ve uygulamada kurumsal çevrenin rolünü anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İktisatta kurumsal düşünce
3 Kurumsalcılık: Eski ve yeni
4 Eski kurumsal iktisat: Marksizm ve Alman okulu
5 Eski kurumsal iktisat: Avusturya Okulu ve metod tartışması
6 Eski kurumsal iktisat: Sosyalist hesaplama tartışması ve sosyalist piyasa ekonomisi fikri
7 Eski kurumsal iktisat: Amerikan kurumsal okulundan eski-yeni eleştirel gerçekçiliğe
8 Eski kurumsal iktisat: Karşılaştırmalı iktisadi sistemler
9 Yeni kurumsal iktisat: Telif hakları iktisadı, hukuk ve iktisat, yeni politik iktisat
10 Yeni kurumsal iktisat: Yeni iktisat tarihi ve evrimsel iktisat
11 Mülkiyet Hakları
12 Akılcılık ve Seçim, Firmalar ve Piyasalar
13 Sınıf İç Tartışma
14 Sınıf İçi Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Hodgson, Geoffrey M. (2004). The Evolution of Institutional Economics. New York: Routledge.
2.Rutherford, Malcolm. (1994) Institutions in Economics: The Old and New Institutionalism. Cambridge: Cambridge University Press.
3. Dönem içinde başka kaynaklar da önerilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Okumalar
3. Ödevler
4. Sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, kurumların ekonomik sistemdeki rolünü anlayacak.
2. Öğrenci, iktisadi düşünce ve uygulama içerisindeki kurumlar ve kurumsalcılık kavramları hakkında bilgi sahibi olacak.
3. Öğrenci, ekonominin kurumsal yapısının ekonomik birimlerin güdülerini nasıl belirlediğini kavrayacak.
4. Öğrenci, kurumsal iktisadın temelleri ile tanışacak.
5. Öğrenci, kurumların ekonomik olayları nasıl açıkladığını kavrayacak.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof Dr. M. Erdem ÖZGÜR
Dokuz Eylül Üniversitesi
İşletme Fakültesi
İktisat Bölümü
Tel: 232 301 8295

erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe: 13:30-14:30
Cuma: 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3455
ÖK.455
ÖK.5455