DERS ADI

: DAVRANIŞSAL İKTİSAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4419 DAVRANIŞSAL İKTİSAT SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ŞULE GÜNDÜZ ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı

Dersin amacı psikolojinin yardımı ile standart ekonomi teorilerinin nasıl güçlendirilebileceğinin gösterilmesidir. Bu ders aynı zamanda psikolojinin prensiplerini kullanarak temel ekonomi teorisinden sapan insan davranışının modellenmesi konusunda bir zemin oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekonomik ve psikolojik karar verme sürecinin temel ilkelerini açıklayabilmek
2   Gerçek dünyaya ilişkin örnek olayların daha iyi açıklanması için psikoloji prensiplerinin ekonomik sorunlara uygulanabilmesi.
3   Temel ekonomik teoriden sapan insan davranışının anlaşılabilmesi ve açıklanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ECO 2001 - MİKRO EKONOMİ I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Ekonomi ve Kimlik
3 Ekonomi ve Kimlik
4 Kimlik ve Ekonomik Organizasyonlar
5 Kimlik ve Eğitim Ekonomisi
6 Cinsiyet ve İş Piyasası
7 Irk ve Azınlık Ekonomisi
8 Kimlik ve Ekonomik Metodoloji
9 Sonuç, 5 Kimlik Değişim Yolu
10 Oyun Teorisi
11 Nöroekonomi
12 Nöroekonomi
13 Sınıf içi tartışma
14 Sınıf içi tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ariely, D. "Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions" Harper Perennial, 2010.
2. Belsky , G.and Gilovich, T. "Why Smart People Make Big Money Mistakes and How to Correct Them: Lessons from the Life-Changing Science of Behavioral Economics", Simon & Schuster, 2010.
3. Wilkinson, N. "An Introduction to Behavioral Economics", Palgrave Macmillan, 2007.
4. Akerlof, G.A. and Kranton, R.E "Identity Economics How Our Identities Shape Our Work, Wages, and Well-Being", Princeton University Press.
5. Okuma Paketi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Okuma
3. Örnek olaylar ve tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + SUN * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci ekonomik ve psikoljik karar vermeye ilişkin temel kavramları tanıyacaktır (çerçeveleme, çıpalama, batık maliyet yanılgısı, azalan duyarlılık vb.).
2. Öğrenci davranışsal ekonomi ile ilgili çalışmaları tanıyacaktır.
3. Öğrenci, ekonomi ve psikoloji teorilerinin bir arada kullanılması ile devlet politikalarının şekillenmesinin nasıl geliştirileceğini anlayacaktır.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sule.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 14 14
Tasarım Projesi 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15444
ÖK.2545
ÖK.34445