DERS ADI

: EKONOMİDE UYGULAMALI EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4416 EKONOMİDE UYGULAMALI EĞİTİM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ŞULE GÜNDÜZ ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı

Bu ders, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerini gelecekte kariyerleri için gerekli olan mesleki uygulamalara hazırlamak için tasarlanmıştır. Akademik bir kariyer planlayan öğrenciler için bu ders öğretme teknikleri, uygulamalı öğretiler, tartışma ve soru çözüm saatlerini içermektedir. Uygulamalı araştırma üzerine kariyer planlayan öğrenciler için, bu ders araştırma teknikleri, istatistiksel veri kaynakları ve araştırma kurumlarında uygulamalı eğitimi içermektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üniversite eğitimi sırasında öğrenilen teorik bilgilerin uygulamalarını belirlemek
2   Farklı veri kaynaklarını kullanarak alana özel bilgileri araştırmak
3   Öğrenilmiş teorik bilgileri uygulamalı soru çözüm saatlerinde başkalarına aktarmak
4   Tartışma ve soru çözüm saatlerinde etkin bir biçimde İngilizce alana dair kavramları kullanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı
2 Soru çözüm saati
3 Soru çözüm saati
4 Soru çözüm saati
5 Soru çözüm saati
6 Soru çözüm saati
7 Soru çözüm saati
8 Soru çözüm saati
9 Soru çözüm saati
10 Soru çözüm saati
11 Soru çözüm saati
12 Soru çözüm saati
13 Soru çözüm saati
14 Dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğrenci proje ile ilgili okuma ve soru materyallerini toplar ve bu materyaller dersi veren öğretim üyesi tarafından değerlendirilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Tartışma ve soru çözüm saatlerinde ders anlatımı
2. Soru çözüm saatlerinde üzerinde çalışılacak soruların hazırlanması
3. Değerlendirme raporu yazımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için farklı iktisat kurumlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olabilecek
2. Ögrenci, ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında bilgilendirmeyi tartışma ve soru çözüm saatlerinde yapabilecek yeterli uygulama ve teorik bilgi birikimine sahip olabilecek
3. Öğrenci, profesyonel seviyede sunum yapma tecrübesine sahip olabilecek

Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.




Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sule.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 12 1 12
Sunum Hazırlama 1 18 18
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555
ÖK.255455555
ÖK.34555
ÖK.45