DERS ADI

: OYUN TEORİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4413 OYUN TEORİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YEŞİM RABİA KUŞTEPELİ

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı

Bu ders, stratejik biçim oyunları, Nash dengesi, yayvan biçimdeki oyunlar, alt-oyun mükemmel Nash dengesi, tekrarlı oyunlar ve eksik bilgili oyunlar dahil olmak üzere işbirliksiz oyun teorisini tanıtmaktadır. Analitik birikim bir çok uygulama, örnek ve egzersiz ile desteklenmektedir. Oyun teorisi bir çok alana uygulanmış olsa da, ders kapsamında, kimi politik bilimler uygulamaları ile birlikte iktisati sorunlarla ilgili çalışmalarda en faydalı olmuş olan oyun teorisi türlerine odaklanılmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel oyun tasarımları aracılığıyla, temel iktisadi birimlerin stratejik karar verme süreçlerini özümsemek
2   Belirli iktisadi fenomenlere dair uygulamalar ve stratejik karar verme süreçleri ile ilgili haberleri takip etme yoluyla, profesyonel ve etik sorumluluklar bağlamında kişisel ve kamusal çıkarlar arasındaki ayrımın farkına varmak.
3   Karşılıklı bağımlılık hakkındaki sorunları tanımak ve bu sorunları çözmek için matematiksel ve sayısal metodlar uygulamak
4   Veri bir konu hakkında araştırma yaparak sunum hazırlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ECO 1001 - EKONOMİ I
ECO 1002 - EKONOMİ II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Nash Dengesi
2 Giriş ve Nash Dengesi
3 Oligopol
4 Oligopol
5 Stratejik Ticaret Politikası
6 Mülkiyet Hakları ve Etkinlik
7 Oylama Oyunları
8 soru çözümü
9 Alt-oyun Mükemmel Denge
10 Alt-oyun Mükemmel Denge
11 Zaman-istikrarlı Makro İktisadi Politika
12 Belirsizlik ve Beklenen Fayda
13 Ahlaki Çöküntü ve Eksik Sigorta
14 Ahlaki Çöküntü ve Gönülsüz İşsizlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. H. Scott Bierman and Luis Fernandez, Game Theory with Economic Applications, Addison- Wesley, Second Edition 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Sunumlar
Her öğrenci, dersin ikinci haftasında öğretim elemanı tarafından verilecek olan konu listesinden seçilmiş bir konu hakkında bir "haber" makalesi hazırlayacak.
4. Problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, işbirliksiz oyun teorisinde kulanılan basit konseptleri açıkça tanımlayabilecek
2. Öğrenci, ilgili oyun teorisi konseptlerini kullanarak statik ve dinamik oyunlardaki stratejik karar verme süreçlerini açıklayacak.
3. Öğrenci, oyunlardaki oyuncuların en iyi tepkilerini bulmak için gerekli sayısal ve matematiksel araçları kullanacak.
4. Öğrenci, bir oyunun sonucu (Nash dengesi) hakkında çıkarımda bulunacak.
5. Öğrenci, içerisinde oyun teorisine dair terminoloji geçen bir haber makalesi Hakkında araştırma ve sunum yapacak.


Verilen konu ile ilgili haber bulunması: Size verilen oyun teorisi ile ilgili konu hakkında bir haber bulun (30 puan)
Haber konu ile ilgili değil/haber bulunmamıştır Yetersiz (%0)
Haber konu ile çok az ilgilidir. Vasat (%40)
Haber konu ile orta derecede ilgilidir İyi (%60)
Haber konu ile iyi derecede ilgilidir. - Çok iyi (%80)
Haber tam olarak konu ile ilgilidir Mükemmel (%100)

Haberin iyi açıklanması: Bulduğunuz haberin verilen konu ile ilişkisini anlatın (30 puan)
Haber iyi açıklanmamıştır/haber bulunmamıştır Yetersiz (%0)
Haber zayıf derecede açıklanmıştır. Vasat (%40)
Haber orta derecede açıklanmıştır. İyi (%60)
Haber iyi derecede açıklanmıştır - Çok iyi (%80)
Haber çok iyi derecede açıklanmıştır.- Mükemmel (%100)

Sunumun hazırlanması: Bulduğunuz haberi ve konu ile ilgisini açıklayan bir sunum hazırlayın. (20 puan)
Sunum iyi hazırlanmamıştır-- Yetersiz (%0)
Sunum zayıf derecede hazırlanmıştır Vasat (%40)
Sunum orta derecede hazırlanmıştır İyi (%60)
Sunum iyi derecede hazırlanmıştır. - Çok iyi (%80)
Sunum çok iyi hazırlanmıştır Mükemmel (%100)

Okumadan sunum yapılması: sunumunuzu notlardan veya slaytlardan okumadan gerçekleştirin (20 puan)
Tamamıyla notlardan okuyarak sunum yapılmıştır -- Yetersiz (%0)
Notlardan ve slaytlardan okuyarak sunum yapılmıştır Vasat (%40)
Sunumun yarısından azının okuyarak yapılmıştır. İyi (%60)
Sunumun %20 sinden azının okuyarak yapılmıştır. - Çok iyi (%80)
Sunumun notlardan ve slaytlardan okumadan yapılmıştır Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.kustepeli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

13:00-15:00 Salıları Randevu İle

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 7 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.12355
ÖK.2233355
ÖK.35
ÖK.45555