Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MEHMET TÜRKERİ |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Düşünce tarihindeki ahlak konusuyla ilgili birikimin kavratılmasını ve analiz edilebilmesini sağlamaktır. Bu yolla, ahlakın tanımının, doğasının (mahiyetinin) ve boyutlarının, ahlak-etik ilişkisinin, etik in ayırt edici özelliklerinin, etik tarihindeki temel teorilerin ve ayırt ediciliklerinin, mutluluk, yetkinlik, iyi, erdem, değer gibi terimlerin teknik anlamlarının, sınıflandırılmalarının, birbiriyle ilişkilerinin, mutluluğun nasıl elde edildiğinin, mutluluğun para, mal-mülk ve makam-mevki ile ilişkisinin, bir olayın etik açıdan nasıl değerlendirileceğinin, bir davranışın, bir kararın, bir yargının, bir değer-biçmenin, bir ilişkinin vb. etik olmasını sağlayan özellik ve ilkelerin neler olduğunun benimsenmesini sağlamaktır. İnsan-çevre ilişkisi, insan-çalışma ilişkisi ve insan-yoksulluk ilişkisi örneği etik açıdan analiz edilmek suretiyle uygulamalı etik alanları ve sorunları kavratılacak ve bu konuda insanın nasıl değer üretebileceği öğretilecektir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.turkeri@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Serbest |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|