DERS ADI

: Türkçe II: Sözlü Anlatım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRÖ 1012 Türkçe II: Sözlü Anlatım ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmeni adaylarının, bütün bilişsel etkinliklerin temelini oluşturan anadil becerisini geliştirmelerini ve bunu sözlü olarak doğru ve etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuşma dili ile davranış ve görgü kuralları arasındaki yakın ilişkiyi kavrayabilme
2   Verici-alıcı ilişkisine uygun bir sözlü iletişim gerçekleştirebilme
3   Önceden belirlenmiş bir konu üzerinde metne bağlı kalmaksızın konuşabilme
4   Panel, konferans, sempozyum gibi resmi sözlü anlatım türlerinde konuşma yapabilme
5   Okuma ve dinlemenin üst düzey bilişsel beceriler olduğunu kavrayabilme ve bu becerilere sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklar
2 Sözlü iletişimin genel ilkeleri
3 Sözlü iletişimde verici-alıcı ilişkisi
4 Sözlü iletişimde üslup. Üslubun görgü ve davranış kuralları ile ilişkisi.
5 Sözlü anlatımda vurgu, tonlama ve telaffuz kavramları
6 Vurgu, tonlama ve telaffuz üzerinde alıştırmalar
7 Başarılı konuşma örneklerinin değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Resmi konuşma türleri: panel, konferans, sempozyum, kongre
10 İyi bir dinleyici ve iyi bir okuyucunun sahip olması gereken nitelikler
11 Öğrenciler tarafından hazırlanan konuşmaların değerlendirilmesi (Sınıf içinde bir tartışma örneği)
12 Öğrenciler tarafından hazırlanan konuşmaların değerlendirilmesi (Sınıf içinde bir tartışma örneği)
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan konuşmaların değerlendirilmesi (bireysel sunum)
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan konuşmaların değerlendirilmesi (bireysel sunum)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atatürk, Nutuk
Çatıkkaş, Ata, Örnekli- Açıklamalı Yazılı ve Sözlü Anlatım Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul,2001
Çotuksöken Yusuf, Uygulamalı Türkçe Yazılı ve Sözlü Anlatım, İstanbul, 2010
Günay, D. "Dil ve İletişim", Multilingual Yayınları, İst.2004
Kantemir Enise, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi
Kavcar Cahit, Oğuzkan Ferhan, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yayıncılık, Ankara,
Sözlü Anlatım, Anadolu Ünv. AÖF Ders Kitabı, Eskişehir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.emiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545