DERS ADI

: Hristiyanlık Tarihi I: Hz. İsa Havariler Çağı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3295 Hristiyanlık Tarihi I: Hz. İsa Havariler Çağı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Hz. İsa'yı, Havariler Çağı'nı, Hristiyanlığın ve kilisenin doğuşunu ve sürece dair tüm detayları öğrencilere bilimsel bir temelde rasyonel perspektiften anlatmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hz. İsa: Tarihsel bir şahsiyet olarak ve ayrıca ilâhî dinlerin bakış açısından Hz. İsa, onun yaşamı, amacı, öğretileri, etkileri, ona dair tartışmalı hususlar
2   Havariler: Kaynaklara yansıdığı kadarıyla havariler hakkında tüm detaylar, İsa nın yaşamı sırasında ve ölümü sonrasında faaliyetleri, sonraki yüzyıllara etkileri, haklarındaki tartışmalar
3   Pavlus: Pavlus hakkında geleneksel kabuller, ona dair rasyonel temelde eski ve yeni paradigmalar, onun Hz. İsa yla ve özgün havarilerle ilişkileri, Hristiyanlığın doğuşu noktasında rolü ve önemi, kilise tarihi açısından değeri
4   Kilise: Hristiyanlığın temelinin oluşturan kilise kurumunun ortaya çıkışı ve erken dönemdeki tarihi
5   Kilise Babaları: İlk yüzyıllarda teoloji içerikli metinler kaleme alan Hristiyan yazarlar, eserleri, görüşleri, tarihsel açıdan taşıdıkları önem ve sonraki dönemlere etkileri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel bir şahsiyet olarak İsa
2 İlâhî dinlerin bakış açısından Hz. İsa
3 Hz. İsa, onun yaşamı, amacı, öğretileri, etkileri, ona dair tartışmalı hususlar
4 Havariler
5 Havarilerin, İsa'nın yaşamı sırasında ve ölümü sonrasında faaliyetleri, sonraki yüzyıllara etkileri, haklarındaki tartışmalar
6 Pavlus hakkında geleneksel kabuller, ona dair rasyonel temelde eski ve yeni paradigmalar
7 Pavlus'un Hz. İsa'yla ve özgün havarilerle ilişkileri,
8 Ara Sınav
9 Pavlus'un Hristiyanlığın doğuşu noktasında rolü ve önemi, kilise tarihi açısından değeri
10 Hristiyanlığın temelinin oluşturan kilise kurumunun ortaya çıkışı ve erken dönemdeki tarihi
11 İlk yüzyıllarda teoloji içerikli metinler kaleme alan Hristiyan yazarlar,
12 Hristiyan yazarların eserleri ve görüşleri,
13 Kilise Babalarının tarihsel açıdan taşıdıkları önem
14 Kilise Babalarının sonraki dönemlere etkileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zafer Duygu, İsa, Pavlus, İnciller: Hristiyanlık Neden ve Nasıl Ortaya Çıktı, İstanbul, 2018
Şinasi Gündüz, Pavlus: Hristiyanlığın Mimarı, Ankara, 2001.
Hyam Maccoby, The Mythmaker: Paul and Invention of Christianity, San Fransisco, 1986
Robert Eisenman, James the Brother of Jesus: The Key to Unlocking the Secrets of Early Christianity and the Dead Sea Scrolls, Paperback, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, araştırma, soru- cevap, ders anlatma, sunum yapma, yorumlama, tartışma, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.duygu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511