DERS ADI

: Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4128 Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar (ARP) SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUAMMER ERBAŞ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çağdaş İslam düşüncesinin ne anlama geldiği, modernizm sonrası İslam dünyasındaki etkileşimler, çağdaşlık adına kimi zaman İslam dünyasında meydana gelen saptırımlar, çağdaş tefsir hareketleri ve doğurduğu sonuçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuyla ilgilenenler Kur an ın yorumuna çağdaş yaklaşımları daha net bir şekilde göreceklerdir.
2   Kur an ın yorumundaki farklı yaklaşımların nedenlerini daha somut bir şekilde öğreneceklerdir.
3   Kur an ın çağdaş yorumundaki öncüllerini tanıyacaklar.
4   Konuyu daha iyi kritize edeceklerdir.
5   Türkiye de yapılan çalışmalar ile diğerlerini mukayese edeceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hint alt kıtasındaki Kuran ve tefsir çalışmaları
2 Fazlurrahman'n Kur'an telakkisi
3 Muhammed Abduh'un Kur'an telakkis
4 Muhammed İkbal'in Kur'an telakkisi
5 Muhammed Esed'in Kur'an algısı
6 Seyyid Kutub'un Kur'an'a yaklaşımı
7 İzzet Derveze ve Kur'an
8 Ara Sınav
9 Bilimsel tefsir hareketi
10 Elmalı ve Tefsiri
11 Konyalı Mehmet Vehbi ve Tefsiri
12 Süleyman Ateş ve Tefsiri
13 Diyanet in Tefsir Çalışmaları
14 Kur an Kıssalarına Modern Yaklaşımlar ve Türkiye de Son Dönemdeki Tefsir Çalışmalarına Genel Bir Bakış
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmail Albayrak. Klâsik Modemizmde Kurana Yaklaşımlar, İstanbul 2004.
Mustala Öztürk, Tefsir Tarihinde Ehl-i Kuran Ekolü . CÜÎFD, cilt: 3. sayı: 1, 2003. s- 167-200.
Ömer Özsoy. Kur an ve Tarihsellik Yazıları, Ankara 2004.
Fazlur Rahman, İslâm ve Çağdaşlık, çev. Alpaslan Açıkgenç-M. Hayri Kırbaşoğlu. Ankara 1990.
J.M.S. Baljon, Kur an ın Yorumunda Çağdaş Yönelimler, çev. Şaban Ali Düzgün, Ankara 1994.
Mehmet S. Aydın, Modernleşme Çabaları ve Kur an ın Yeniden Okunuşu , III. Kur an Haftası Kur an Sempozyumu, Ankara 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51