DERS ADI

: Eğitim Bilimlerine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3288 Eğitim Bilimlerine Giriş SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SALİH TUZER

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Eğitim bilimi hakkında genel bir görüş kazandırır. Eğitim bilimlerinin temel kavramlarını kazanmasına yardımcı olur. Eğitimbiliminin bilimsel niteliği, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi edinir. Eğitim bilimleri ile din eğitim ve öğretim ilişkisi kurma becerisi kazanır. Türk eğitim tarihinin gelişimini ve Türk milli eğitim sisteminin yapısını ve özelliklerini öğrenir ve din eğitimi ile bağlantısını değerlendirme becerisi kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim bilimini tanımlar ve temel kavramları öğrenir ve kullanır
2   Eğitim biliminin bilimsel karakteri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
3   Eğitimbiliminin alt disiplinlerini konu ve metotlarını ana hatlarıyla kavrar ve din eğitimi bilimi ile bağlantısını kurar.
4   Türk eğitim sisteminin yapısı ve özelliklerini kavrar ve din eğitiminin bu yapıdaki yerini değerlendirebilir.
5   Eğitim sisteminde öğretmenin rolü ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavrar ve din dersi öğretmenliği ile bağlantısını kurar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimbilimi ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitimbiliminin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri
3 Eğitimbiliminin tarihsel gelişimi
4 21. yüzyılda eğitimbiliminde yeni yönelimler
5 Eğitimbilimlerinde araştırma yöntemleri
6 Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri
7 Türkiye de örgün eğitim kademeleri ve yaygın eğitim
8 Ara Sınav
9 Eğitim sisteminde öğretmenin rolü ve öğretmenlik mesleğinin özellikleri
10 Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmelere genel bir bakış
11 Osmanlı İmparatorluğunda öğretmen yetiştirme
12 Cumhuriyet döneminin ilk yıllarında öğretmen yetiştirme
13 Çok partili demokrasi döneminde öğretmen yetiştirme
14 Eğitim fakültelerinin ve diğer öğretmen yetiştiren fakültelerinin yeniden yapılandırılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara ,1998
2. İlhan Başgöz, Türkiye Cumhuriyeti inde Eğitim ve Atatürk, Ankara 1968.
3. Ülker Akkutay, Enderun Mektebi, Ankara,1984
4. Münire Erden, Eğitimde Program Değerlendirme, Ankara 1995.
5. Münire Erden-Yahya Akman, Eğitim psikolojisi, Ankara, 1994.
6. M. Bilen, Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara, 1992
7. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara, 1996.
8. Halil Taymaz, Hizmetiçi Eğitim, Ankara 1978.
9. Rıfat Okçabol, Öğretmen Yetiştirme Araştırması, İstanbul 2003
10. Ö. Ozankaya, Toplum bilime Giriş, Ankara, 1977

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51