DERS ADI

: Din, Maneviyat ve Sağlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3248 Din, Maneviyat ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğrencinin dikkatini, beden ruh ilişkisine çekerek genel anlamda bireyin manevi yönünün, onun gerek ruhsal gerekse bedensel sağlığı üzerindeki etkilerini görmesine yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin beden ve ruh arasındaki karşılıklı etkileşimi anlaması, yorumlaması ve bireysel ve toplumsal düzeyde yaşanması muhtemel psikolojik problemlere, bu ilişki çerçevesinde bakabilmesi.
2   Günümüzde yaşandığı ileri sürülen manevi kriz olgusuna gerçekçi bir yaklaşım geliştirebilmesi.
3   Maneviyat ve sağlıkla ilgili kavramların ayırt etmek.
4   Manevi danışmanlık hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Ölüm ve ölüm ötesi psikolojisi ile ilgili literatürde varolan değerlendirmeleri öğrenmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Maneviyat, Din ve Sağlık kavramları
2 Maneviyatçılık, Mistisizm, Tasavvuf ve Metafizik
3 Mistisizm/Tasavvuf ve Psikoloji
4 Ruh sağlığı maneviyat ilişkisi
5 Ruh sağlığı din ilişkisi
6 Maneviyat ve sağlıkla ilgili yeni gelişmeler
7 Mistisizm/Sufizm, Psikoloji ve Psikiyatri
8 Ara Sınav
9 Rüya ve psikoterapötik etkisi
10 Manevi rehberlik
11 Manevi Kriz
12 Ölüm psikolojisi
13 Kendini gerçekleştirme
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Stanislav Grof & Christina Grof, Manevi Kriz, Çev. Ahu Ayan, Kaknüs Yayınları, İstabul-2011.
2. Manevi Rehberlik ve BenÖtesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Edt. R. Frager, Çev. Ömer Çolakoğlu, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2009.
3. L. Wilcox, Sufizm ve Psikoloji, Çev. Orhan Düz, İnsan Yayınları, İstanbul-2003.
4. Kemal Sayar, Sufi Psikolojisi, İnsan yayınları, İstanbul-2000.
5. C.G. Jung, Doğu Metinlerine Psikolojik Yaklaşım, Çev. A. Demirhan, İnsan Yayınları, İstanbul-2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51