DERS ADI

: Klasik Felsefe Metinleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3222 Klasik Felsefe Metinleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATİH TOKTAŞ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Felsefenin ana konuları olan varlık, bilgi ve değer ile ilgili olarak filozofların görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak değerlendirmeleri ve böylece öğrencileri felsefi bilgi üretmeye teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Filozofların varlık, bilgi, değer gibi alanlardaki temel görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak öğrenmeleri.
2   Filozofların felsefe yaparken kullandıkları yöntemler hakkında bilgi ve bilinçli olmaları.
3   Filozofların felsefe yaparken kullandıkları teknikler hakkında bilgi ve bilinçli olmaları
4   Felsefe tarihinde her bir filozofu, akımı ya da öğretiyi bağımsız bir şekilde değil birbirleriyle olan ilişkiler dâhilinde mukayeseli bir şekilde öğrenme.
5   Felsefe tarihi öğrenmenin ilahiyat ana alanına olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenebilme ve bunları hayata aktarmada yardımı olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antik Filozofların Metinleri
2 Platon: Devlet
3 Platon: Yasalar
4 Aristoteles: Metafizik
5 Aristoteles: Nikomakhos'a Etik
6 Aristoteles: Politika
7 Plotin: Dokuzluklar
8 Ara Sınav
9 Augustinus, İtiraflar
10 Fârâbî, el-Medinetü'l-fazıla
11 İbn Sînâ, eş-Şifâ/Metafizik
12 Descartes, Metot Üzerine Konuşma
13 Spinoza, Etika
14 Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kranz, W., (2002). Antik Felsefe, çev. Suad Y. Baydur, Sosyal Yayınlar, İstanbul.
2. Platon, (2010). Devlet, çev. Sabahattin Eyüboğlu/ M. Ali Cimcoz, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
3. Platon, (1998). Yasalar, çev. Candan Şentuna/ Saffet Babür, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
4. Aristoteles, (1993). Metafizik II, çev. Ahmet Arslan, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.
5. Aristoteles, (1997). Nikomakhos'a Etik, çev. Saffet Babür, Ayraç Yayınları, Ankara.
6. Aristoteles, (2010). Politika, çev. Mete Tunçay, Remzi Kitabevi, İstanbul.
7. Plotin, (2011). Dokuzluklar, çev. Zeki Özcan, Birleşik Dağıtım Kitabevi, İstanbul.
8. Augustinus, (1999). İtiraflar, çev. Dominik Pamir, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
9. Fârâbî, (1990). el-Medinetü'l-fazıla, çev. Ahmet Arslan, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
10. İbn Sînâ, (2002). eş-Şifâ/Metafizik II, çev. Ekrem Demirli-Ömer Türker, Litera Yayıncılık, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.toktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51