DERS ADI

: Dinler Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3305 Dinler Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat

Dersin Amacı

Öğrencilere bağımsız bir disiplin olarak Dinler Tarihinin konusu, yöntemleri ve diğer din bilimleriyle ilişkisini kavratmak; tarihteki ve günümüzdeki geleneksel dinler ve inançlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dini tanımlama sorununun mahiyetini ve farklı din tanımlarını, dinin kaynağı ile ilgili değişik teorileri öğrenir.
2   Dinler tarihinin konusu, yöntemleri ve diğer bilimlerle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
3   Geleneksel İslami bilimler ile modern din bilimleri arasındaki bakış açısı ve yöntem farkını kavrar.
4   Dinler tarihinin İslam dünyasında, Batıda ve Türkiye deki gelişimini öğrenir.
5   Ders kapsamında ele alınacak dinlerin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimleri, inanç, ibadet ve ahlak ilkeleri ve bu dinlerin birbiri ile bağlantısı hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinler Tarihinin İlahiyat Eğitimindeki Yeri ve Önemi
2 Dinler Tarihi: Konusu, Yöntemi ve Diğer Din Bilimleri ile İlişkisi
3 Dinler Tarihi Açısından Din: Tanımı, Kaynağına dair Görüşler ve Temel Unsurları
4 Geleneksel Anadolu Dinleri ve Özellikleri
5 Geleneksel İran Dinleri: Zerdüştilik, Mitraizm, Maniheizm ve Sabiilik
6 İslam Öncesi Geleneksel Türk Dini İnanışları ve Uygulamaları
7 Geleneksel Çin ve Japon Dinleri: Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm
8 Ara sınav
9 Geleneksel Hint Dinleri: Hint Dinlerinin Temel Özellikleri
10 Hinduizm: Tarihsel Gelişimi ve Kutsal Metinleri
11 Hinduizm: Temel Öğretileri (Karma-Tenasüh, Yoga-Meditasyon)
12 Hinduizmden Doğan Diğer Dinler: Caynizm, Budizm ve Sihizm
13 Budizm: Tarihsel Gelişimi ve Kutsal Metinleri
14 Budizm: Tarihsel Gelişimi ve Kutsal Metinleri
15 Budizm: Temel Öğretileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Yaşayan Dünya Dinleri, ed. Şinasi Gündüz, DİB Yayınları, Ankara, 2007.
2- A. Küçük, G. Tümer, Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yayınevi, Ankara, 2010.
3- Mahmut Aydın, Anahatlarıyla Dinler Tarihi, Ensar Yayınları, İstanbul, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

konu anlatımı, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12511
ÖK.2352
ÖK.33521
ÖK.42511
ÖK.52512