DERS ADI

: SOSYOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UFB 1307 SOSYOLOJİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)
İşletme (UOLP-SUNY-Albany)
Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)
İktisat (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Dersin amacı, Sosyolojinin temellerinin kavranılmasını ve modern toplumun değişim ve dönüşüm koşullarının anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyolojinin doğuşunu ve gelişimini kavramak
2   Sosyolojinin temel ilgi alanını anlamak
3   Sosyolojinin modern toplumlar için taşıdığı önemi kavramak
4   Toplum sorunları üstünde düşünmeyi öğrenmek
5   Toplumsal sorunların çözümüne katkı sunmayı kavramak
6   Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisini kavramak
7   Toplumsal kurumların doğasını açıklamak
8   Toplumsal teori ve kavramları gündelik yaşamda sosyal sorun çözmede kullanmak
9   Kadın, aile, kentleşme, göç ve gençlik konularıyla ilgili sorunları tartışabilmek
10   Toplumsal düzen, tabakalaşma, eşitsizlik ve değişme meselelerini kavramak
11   Toplumsal kurumların analizini yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyolojinin gelişimini hazırlayan tarihsel koşullar kaynak 1
2 Sosyolojinin temel ilgi alanları kaynak 1 ve 2
3 Sosyoloji-bilim ilişkisi kaynak 1 ve 2
4 Toplumsal Kurumlar kaynak 1
5 Aile kaynak 1
6 Eğitim kaynak 1
7 Güç, siyaset ve devlet kaynak 1
8 Kitlesel İletişim kaynak 1
9 Suç ve Sapkınlık kaynak 1 ve2
10 Sağlık ve hastalık kaynak 1
11 Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik I kaynak 1 ve 3
12 Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik II kaynak 1 ve 3
13 Sosyal sorun olarak yoksulluk kaynak 1
14 Toplumsal cinsiyet ve eşitsizlik
15 Özet ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ken Browne (2011), Introduction to Sociology, Fourth Edition, Polity Press.
Diğer kaynaklar:
Giddens, Anthony (2009) Sociology. Polity Press.
Anthony Giddens (1986) A Brief but Critical Introduction to Sociology, Macmillan.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Dönem ödevi
3. Takım çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler alanın ana kavramlarını net bir şekilde ifade edeceklerdir.
2. Öğrenciler kavramlar, fikirler ve yaklaşımlar arasındaki ilişkileri kavrayacaklardır.
3. Öğrenciler bu kavramların insanı ve toplumu anlamak için nasıl kullanıldığını tanımlayacaklardır.
4. Öğrenciler anahtar kavramları gerçek yaşam deneyimleri ile ilişkilendireceklerdir.
5. Öğrenciler bilgi ve fikirleri yazılı ve sözlü şekillerde özetleyeceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin her hafta bir parçadan oluşan gerekli okumayı yapması beklenmektedir.
5. Ders içi tartışmalara dahil olmaları beklenmektedir.
6. Dönem ödevi ve diğer ödev vb. teslimi için herhangi bir uzatma kesinlikle verilmeyecektir
7. Ödevler iki biçimde teslim edilmelidir
a. Turnitin yazılımı kullanılarak elektronik olarak
b. Dersin koordinatörüne ders sırasında

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.karagonlar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

to be announcd

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.214
ÖK.314
ÖK.434
ÖK.5524
ÖK.634
ÖK.7234
ÖK.854
ÖK.93314
ÖK.104554
ÖK.1154