DERS ADI

: İdare Hukukunun Genel Esasları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 2003 İdare Hukukunun Genel Esasları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hukuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. LALE BURCU ÖNÜT

Dersi Alan Birimler

Hukuk

Dersin Amacı

İdare Hukukunun temel kavram ve ilkeleri ile Türk idari yapısının tanıtılması, diğer ülkelerden farklı yönlerin belirlenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İdare hukukunu kavram olarak tanımlayabilme
2   İdare hukukunun özelliklerini açıklayabilme
3   İdare hukukuna egemen olan ilkeleri açıklayabilme
4   Farklı ülkelerde geçerli idare hukuku kurallarını karşılaştırabilme
5   İdari uyuşmazlıkları çözümleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, içeriği, dersin işlenme metodu hakkında bilgi verilmesi
2 İdare hukukunun gelişimi, kaynakları
3 İdare hukukuna egemen olan ilkeler
4 Organik ve işlevsel anlamda idare kavramı
5 İdari Teşkilat- Merkezi İdare
6 İdari Teşkilat -Yerinden yönetim
7 İdari işlemler, İdarenin sözleşmeleri
8 Kamu İhaleleri
9 Kamu hizmeti
10 Kamu personelinin hukuki statüsü
11 Kamu malları
12 İdari kolluk- İdarenin sorumluluğu
13 I. Ara Sınav
14 I. Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kapucu Naim/ Palabıyık Hamit, Turkish Public Administration, Usak yayınları, Ağustos 2008.
2. Aybay Rona, An Introduction to Law, Alfa Yayınları, Eylül 2013.
3. Peter Cane/ McDonald Leighton, Priciples of Administrative Law, OUP, Oxford 2013.
4. Endicott Timothy, Administrative Law, OUP, Oxford 2011.
5. Brown Neville L./ Bell John S., French Administrative Law, OUP, Oxford 1998.
6. http://www.danistay.gov.tr/eng/index.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste anlatım, ders öncesi ve ders sonrasında öğrencilerin konulara hazırlanması, öğrencilerin görüş açıklama, soru sorma, ödev hazırlama ve sunum yolu ile konulara katılımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 KPU Vize Katkı Puanı
3 FN Final
4 FSB Final Sonu Başarı KPU+FN
5 BUT Bütünleme
6 BSB Bütünleme Sonu Başarı KPU+BUT


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI
Başarı notu ve başarı düzeyinin değerlendirilmesi
MADDE 24 (1) Öğrencinin bir derste veya dönemde sağladığı başarı notu o dersi veya dönemi başarmış olup olmadığının tespitinde ve diploma derecesinin belirlenmesinde esas alınacak nottur. Başarı notu ve başarı düzeyinin değerlendirilmesine ilişkin esaslar şunlardır:
a) Derslere devam zorunlu olup, bir dersin başarı notu; dönem içi ara sınav notlarının ortalamasına karşılık gelen katkı puanıyla yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınav notunun toplanması ile elde edilir. Seçimlik dersler için başarı notu; dönem içi ara sınav notuna karşılık gelen katkı puanıyla yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun toplanması ile elde edilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınavından en az 50 almış olması ve başarı notunun en az 60 olması gerekir. Tüm notlar 100 üzerinden verilir ve not hesaplamasının her aşamasında kesirler en yakın tamsayıya çevrilir.
b) Aşağıda belirtilen katkı puanları, muafiyet notuna, muafiyet söz konusu değilse, yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınav notuna eklenir (ya da çıkartılır) ve bu şekilde hesaplanan not, başarı notu olarak değerlendirilir.
Ara Sınav
Not Ortalaması Katkı Puanı
100-95 10
94-90 9
89-85 8
84-80 7
79-75 6
74-70 5
69-65 4
64-60 3
59-55 2
54-50 1
49-45 0
44-40 -1
39-35 -2
34-30 -3
29-25 -4
24-20 -5
19-15 -6
14-10 -7
09-05 -8
04-00 -10
Katkı puanı ile elde edilecek değer 100 ü aşamaz. ( - ) olan katkı puanı yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme notundan indirilir.)
c) Bir dersin yarıyıl sonu/yılsonu veya bütünleme sınavına girebilme şartlarını yerine getirmeyen öğrencilerin listesi, dersi veren öğretim elemanı tarafından yılın son haftası içerisinde Fakülte Dekanlığına verilir ve ilan edilir. Bu öğrenciler bu dersten (D) notu alırlar.
d) Bu Uygulama Esaslarının 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca sorumlu olduğu tek dersin sınavına girmeye hak kazanan öğrencilerden sorumlu olduğu tek dersi en az bir kez almış ve 17 nci maddenin birinci fıkrasının a, b, ve c bentlerinde belirtilen şartları yerine getirmiş olan bir öğrenci o derste sağladığı yıl içi notuna bakılmaksızın sınavda 100 üzerinden en az 60 almış olması halinde o dersi başarmış sayılır.
e) Zorunlu derslerin yılsonu ve bütünleme sınavına girebilme şartlarının tümünü yerine getirmiş ve bir yarıyılda en az bir, iki yarıyılda en az iki ara sınavı yapılmış olmak kaydı ile dönem içi ara sınav not ortalamasının 100 üzerinden 80 ve daha yüksek olması durumunda, öğrenci yıl sonu ve bütünleme sınavından muaf tutulur. Seçimlik derslerin yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına girebilme şartlarının tümünü yerine getirmiş olmak kaydıyla dönem içi ara sınav notunun 100 üzerinden 80 ve daha yüksek olması durumunda, öğrenci yarıyıl sonu ve bütünleme sınavından muaf tutulur. Başarı notu yarıyıl içi/yıl içi notuna bu maddenin (b) bendindeki katkı puanı eklenmek suretiyle belirlenir. Muaf olan öğrenciler, yarıyıl sonu/yıl sonu ve bütünleme sınavına girmezler.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.onut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 36 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 51 51
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111111111
ÖK.211111111
ÖK.3111111
ÖK.4111111111
ÖK.5111111111111