DERS ADI

: Minos ve Myken Uygarlıkları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 1015 Minos ve Myken Uygarlıkları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERGÜN LAFLI

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İ.Ö. III. ve II. Binlerde Ege Havzası kültürlerinin (Yunanistan, Batı Anadolu, Adalar) ve Doğu Akdeniz bağlantısının tüm yönleri ile ögretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkeoloji Bilimi nin temel çalışma alanlarına ilişikin bir fikri doğar;
2   Minos ve Myken gibi, Klasik Arkeoloji Bilimi nin daha sonraki devirlerinin yapıtaşı olan iki uygarlığı kavramış olur;
3   Ege Havzası coğrafyası gelişir;
4   Ege prehistoryası ve protohistoryası kavramı pekişir;
5   Arkeoloji de kültürlerarası ilişkilerin farkına varır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ege Havzası coğrafyası.
2 Terminoloji.
3 Paleolithikten Bronz Cağına Ege Havzası ARKEOLOJİsi.
4 Erken Bronz Cağı`nda Ege Havzası.
5 Minos Uygarlığı`nın Başlangıcı.
6 Alan Çalışması I: İzmir ARKEOLOJİ Müzesi ve İzmir Tarih ve Sanat Müzesi.
7 Minos Uygarlığı nda Seramik Sanatı.
8 Vize
9 Myken Uygarlığı`nın Başlangıçı.
10 Myken Seramiği.
11 Mykenai ve Tiryns.
12 Myken Ekspansiyonu ve Mykenler`in Yıkılması.
13 Derslerin Değerlendirilmesi
14 Derslerle İlgili Sorular
15 Sınava Hazırlık
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Castleden, Rodney. The Mycenaeans. Routledge, 2005. ISBN 0-415-36336-5\ .
2. Chadwick, John (1976). The Mycenaean World. Cambridge UP. ISBN 0-521-29037-6.
3. Shear, Ione Mylonas. "Excavations on the Acropolis of Midea: Results of the Greek Swedish Excavations under the Direction of Katie Demakopoulou and Paul Åström". American Journal of Archaeology, January 2000, 104(1):133 134.
4. Tandy, David W. Prehistory and History: Ethnicity, Class and Political Economy. Black Rose Books Ltd., 2001. ISBN 1-55164-188-7
5. Wikander, Orjan. "Archaic Roof Tiles the First Generations". Hesperia, 59(1):285 290, January March, 1990.
6. French, Elizabeth (2002). Mycenae: Agamemnon's Capital. Tempus. ISBN 07524 1951 X.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders,
2. 2 sefer alan çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Ergün LAFLI
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe/Kaynaklar Yerleşkesi, Buca, 35160, İzmir.
Tel.: 0232.301 87 21.
GSM: 0539.577 07 33.
Faks: 0232.453 90 93.
E-mail: .
E-mail: .

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi hergün saat 10.00 ile 17.30 arasında görüşme mümkündür.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444355444434334
ÖK.2445345444334424
ÖK.3534443553444524
ÖK.4434434453444433
ÖK.5543434443444434