Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Arkeoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA EROL |
Dersi Alan Birimler |
Arkeoloji |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin 3 yıl boyunca Yunan uygarlığının gelişimine ilişkin yoğun bir eğitim almalarına rağmen 4.sınıfta görülmeye başlanılan Roma Uygarlığı ile ilgili ilk kapsamlı bilgileri 4.sınıfta almaya başlamaktadırlar. Mitolojisini, dini ya da devlet teşkilatlanmasına ilişkin terminolojiyi bilmemelerine rağmen Roma heykelini, mimarisini, seramiğini, nümismatiği öğrenmeye başlamaktadır. 3 yılsonunda ilk defa gördükleri Roma Uygarlığının dini ve devlet yapısına ilişkin terminoloji hakkında çok şey öğrenme olasılığı bulamamaktadırlar. Roma Kültürü II dersi ile Roma Uygarlığının en üst düzeye ulaştığı Roma İmparatorluk dönemi ile ilişkili tüm unsurların bir bütün olarak kavranarak öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Aurenhammer A., Late Hellenistic And Early Roman Imperial Portraits From Ephesos İn: Roman Sculpture İn Asia Minor (Ed. F. D Andria, I. Romeo), Portsmouth, S. 101- 115. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Görsel desteklenmiş sunularla işlenmekte. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ö.Ç.1,2 ve 4: Ara sınavlarda sorulacak sorular ile |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1-Derslere %70 katılım |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr.Derya Erol |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba:14.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|