DERS ADI

: Roma İmparatorluk Dönemi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4026 Roma İmparatorluk Dönemi Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ONUR GÜLBAY

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Roma Cumhuriyet dönemi tarihinin son bulup Anadolu coğrafyasını etkisi altına alan Roma İmparatorluk Dönemi Tarihinin öğretilmesi dersin ana amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma İmparatorluğu yükselme dönemi tarihini irdeleyebilme
2   Roma siyasi tarihi ve reformlarını irdeleyebilme
3   Roma Principatus dönemini irdeleyebilme
4   Roma İmparatorluğu çöküş dönemi tarihini irdeleyebilme
5   Roma dönemi toplumsal yapısını irdeleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Roma Egemenliğinde Anadolu
3 Julius Caesar ve Augustus dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
4 Julius-Claudiuslar dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
5 Nero dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
6 Otho, Vitellius, Galba dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
7 Traianus-Hadrianus dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
8 Ara Sınav
9 Flaviuslar dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
10 Antoninler dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
11 Severuslar dönemi tarihi ve siyasi olayların açıklanması
12 İ.S. 4. Yüzyıl tarihi ve siyasi olaylarının açıklanması
13 Roma İmparatorluğunun Çöküşü ve Bizans İmparatorluğunun doğuşu
14 Geç Antik Çağda yaşam
15 Genel değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Carcopino, Jerome, Daily Life in Ancient Rome. New Haven, 1940 ;
Dio, Cassius The Roman History: The Reign of Augustus tr. Ian Scott-Kilvert. London, 1987;
Suetonius, The Twelve Caesars tr. Robert Graves. Middlesex, 1957;
Rawson, E. Roman Culture and Society, 1991;
Campbell, B. The Emperor and the Roman Army, 31 BC - AD 235, 1984;
Mary T. Boatwright, Hadrian and the Cities of the Roman Empire, 2002;
Oktay Akşit, Roma İmparatorluk Tarihi İstanbul, 1970
Davies, H. Roads in Roman Britain Stroud, 2002.
Mark Cartwright, The Role of Women in the Roman World, 2014
Ralph W. Mathisen, Ancient Roman Civilization: History and Sources 753 BCE to 640 CE. New York, Oxford: Oxford University Press, 2019.
Joshua J. Mark, Legacy of the Ancient Romans, 2020.
Donald L. Wasson, Roman Armor & Weapons, 2021.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Örgün Öğretim
2-Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1: Vize Sınavı
2: Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-7: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Onur Gülbay
mail: onur.gulbay@deu.edu.tr
tel: +90 2323018718

Dr. Öğretim Üyesi Derya Erol
mail: derya.erol@deu.edu.tr
tel: +90 2323018728

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 2 2
Ödev Hazırlama 2 2 4
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555