DERS ADI

: Mezopotamya Arkeolojisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2028 Mezopotamya Arkeolojisi II SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖVÜN SELİM MARTİN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Mezopotamya 'da Kalkolitik Çağ kültürlerinin ve Tunç Çağı uygarlıklarının öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mezopotamya'da Kalkolitik Çağ kültürlerini tanımlayabilme
2   Sümerliler Uygarlığını tanımlayabilme
3   Akkad İmparatorluğunu tanımlayabilme
4   Asur Krallığı Tarihi ve Sanatını ana hatlarıyla belirtebilme
5   Mezopotamya Mitolojisini ana hatlarıyla belirtebilme
6   Mezopotamya Din ve kültürlerini tarif edebilme
7   Mezopotamya'dan günümüze yansımaları gösterebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kalkolitik Çağ - Dönüşüm Çağı
2 Halaf Kültürü
3 Ubeid Kültürü
4 Uruk Kültürü
5 Artı Ürün
6 Devletin Kuruluşu
7 Yazının İcadı
8 Ara Sınav
9 Uygarlık Kriterleri
10 Tunç Çağı - Organize Toplumlar Çağı
11 Jamdet Nassr Dönemi
12 Erken Hanedanlar Devri
13 Akkad İmparatorluğu
14 2. Sümer Devleti
15 Mezopotamya'da Din ve Mitoloji
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Nissen H.J, Ana Hatlarıyla Mezopotamya, Çev.Z.Z.İlkgelen, Arkeoloji ve Sanat yay., İst.-2004
Yardımcı kaynaklar:
1-Frangipane, G., Yakındoğu da Devletin Doğuşu, Çev.Z.Z.İlkgelen, Arkeoloji ve Sanat yay., İst.-2002
2-Dolukhanov P., Eski Ortadoğu da Çevre ve Etnik Yapı, Çev.S.Aydın, İmge Ktbv., Ankara-1998
3-Maisels, C.K., Uygarlığın Doğuşu, Çev.A.Şenel, İmge Ktbv., Ankara-1999
4-Bottéro, J., Eski Yakındoğu, A.Kahiloğulları-P.Güzelyürek-L.A.Özcan, Dost Ktbv.Yay., Ankara-2005
5-Van de Mieroop, M., Antik Yakındoğu nun Tarihi, Çev.S.Gül, , Dost Ktbv.Yay., Ankara-2004
6-Samuel Noah Kramer Sümer Mitolojisi
7-Samuel Noah Kramer Tarih Sümer de Başlar
8-Muazzez İlmiye Çığ Sümerli Ludingirra
9-Joseph Campbell Kahramanın Sonsuz Yolculuğu
10-J. G. Frazer Büyük Tufan
11-J. Bottero /S.N. Kramer Mezopotamya Mitolojisi
12-Özge Zöngür Mezopotamya Kaynaklarında Dilmun
13-Çıvgın, İ. 2015. URUK UN YAYILIŞI : MÖ. 4. BİNYILDA MEZOPOTAMYA DA ERKEN KENTLER, TAKAS AĞLARI VE KOLONİLEŞME, ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ Yıl/Year: 6, Cilt/Vol:6, Sayı/Issue: 18
14-Jacobsen, T. 1939. The Sumerian King List. The University of Chicago Press


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Örgün Öğretim
2-Sunum
3-Tartışma
4-Slayt Gösterileri
5-Müze Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara Sınav
2. Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-7: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Övün Selim Martin
selim.martin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555555555
ÖK.7555555555555555