DERS ADI

: Klasik Dönem Mimarisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2016 Klasik Dönem Mimarisi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Yunan Sanat ve Mimarlığının en üst düzeyde eserler verdiği M.Ö. 5. ve 4. Yüzyıllarda Yunan Anakıtası, Anadolu ve diğer coğrafyalardaki mimari eserlerin plan ve strüktürleri ile cephe ve stil özelliklerinin ve plastik unsurlarının öğrenilmesi, dönemin şehir plancılığının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Mimarlığı hazırlayan Arkaik Mimarlığın değerlendirilmesi
2   Klasik Dönem Tapınak Mimarlığını tanımlayabilme
3   Dönem yapı stoğunun tiplerini belirleme
4   Dönem yapı stoğunun plan ve strüktür özelliklerini tanımlayabilme
5   Dönem mimarlığını tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme.
6   Dönem mimarlık örneklerini teşhis edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik Dönem Öncesi Mimari Sunum Tartışma
2 Klasik Dönem Kent Planlaması Sunum Tartışma
3 Klasik Dönem Kent Savunması Sunum Tartışma
4 Klasik Dönem Dor Tapınakları Sunum Tartışma
5 Atina Parthenon Tapınağı Sunum Tartışma
6 Klasik Dönem Ion Tapınakları Sunum Tartışma
7 Klasik Dönem Korinth Tapınakları Sunum Tartışma
8 Ara Sınav Sınav
9 Klasik Dönem Agoralar Sunum Tartışma
10 Klasik Dönem Stoalar Sunum Tartışma
11 Klasik Dönem Meclis Binaları Sunum Tartışma
12 Tiyatro Sanatı Sunum Tartışma
13 Klasik Dönem Tiyatrolar Sunum Tartışma
14 Klasik Dönem Sivil Mimari Sunum Tartışma
15 Yapım Teknikleri Sunum Tartışma
16 Final Sınavı Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

G.M.A. Richter, Yunan Sanatı, İstanbul, 1979.
G. Gruben, Die Tempel Der Grieschen, München, 1966.
C. Gates, Ancient Cities, The Archaeology of urban life in the Ancient Near East and Agypt, Greece and Rome, London, 2003.
E. Akurgal, Eski İzmir I, Yerleşme Katları ve Athena Tapınağı, Ankara, 1983.
P.P. Betancourt, The Aiolic Style in Architecture, Princeton, 1977.
A.E. Kalpaxis, Früharchaische Baukunst im Griechenland und Kleinasien, Athen, 1976.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Örgün Öğretim
2. Sunum
3. Tartışma
4. Sınıf İçi Çizim Uygulaması
5. Slayt Gösterisi
6. Ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-6. Hazırlanan ödev değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. ALİ KAZIM ÖZ
Dokuz Eylül Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Arkeoloji Bölümü
Restorasyon Anabilim Dalı
Tınaztepe Kampüsü - Buca İzmir
TR-35160 TÜRKİYE
Tel: +90.232.3018726
Faks: +90.232.4534188
E-posta: ali.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 10:00-11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555