DERS ADI

: Batı Anadolu Tarihi Coğrafyası I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2023 Batı Anadolu Tarihi Coğrafyası I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖVÜN SELİM MARTİN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Batı Anadolu'da Tarih Öncesi uygarlıkların konumlarının, sınırlarının, coğrafyasının ve kronolojilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadolu'daki deniz, nehir, göl ve dağların modern ve antik isimleri ile sınırlarını kavrayabilme,
2   Anadolu'daki tarihöncesi yaşamı etkileyen önemli olayları ana hatlarıyla sınıflandırabilme,
3   Prehistorik ve Arkeolojik l verileri günümüzdeki durumlarıyla ilişkilendirebilme,
4   Anadolu tarihi coğrafyasına ilişkin literatürü ana hatlarıyla araştırabilme,
5   Teknik geziler ve seminerler yardımıyla bireysel sorumluluk ve grup çalışması etkinliklerinde görev alabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Batı Anadolu'da Paleolitik Araştırmaların Tarihçesi
2 Batı Anadolu'da Paleolitik Çağ Buluntuları
3 Batı Anadolu'da Paleolitik Çağ Yerleşimleri
4 Batı Anadolu'da Alt ve Orta Paleolitik Çağ
5 Batı Anadolu'da Üst Paleolitik Çağ ve Epipaleolitik Dönem Buluntuları
6 Batı Anadolu'da Üst Paleolitik Çağ ve Epipaleolitik Dönem Yerleşimleri
7 Batı Anadolu'da Yerleşik Hayata Nasıl Geçildi
8 Ara Sınav
9 Batı Anadolu'da Neolitik Çağ Yerleşimleri
10 Batı Anadolu'da Kalkolitik Çağ Yerleşimleri
11 Batı Anadolu'daTunç Çağı Yerleşimleri
12 Teknik Gezi: Yeşilova Höyüğü
13 Teknik Gezi: Ulucak Höyüğü
14 Teknik Gezi: İzmir Arkeoloji Müzesi
15 Teknik Gezi: İzmir Sanat Fabrikası
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kuş, M. 2013 GÖKÇEADA UĞURLU/ZEYTİNLİK HÖYÜK KAZISI IŞIĞINDA MÖ 5. BİNDE BATI ANADOLU VE DOĞU EGE ADALARI, Trakya Üni. Sos Bil Enst.
2. Horejs, B., Milic, B 2015. The Aegean in the Early 7th Millennium BC: Maritime Networks and Colonization, J World Prehist (2015) 28:289 330
3. Fidan, E. 2011, Küllüoba İlk Tunç Çağı Mimarisinin Batı Anadolu ve Ege Dünyası İçerisindeki Yeri, İstanbul Üni. Sos Bil Enst.
4. Özçelik, K., Kartal, G., Fındık, B. 2015. 2014 Denizli Yüzey Araştırması, 33. Araştırma Sonuçları Toplantısı
5. Strasser, T, F., Murray, C., S.,vd. 2017. Palaeolithic cave art from Crete, Greece, Journal of Archaeological Science: Reports
6. Efstratiou, N., Piagi, P., Karkanas, P. and Starnini, E. 2013.A late Palaeolithic site at Ouriakos (Limnos, Greece) in the northeastern Aegean. Antiquity 87:
7. Günel, S. 2003. BATI ANADOLU BÖLGESİTARİHÖNCESİ DÖNEMLERİNE YENİ KATKILAR, Belleten LXVII 250
8. Erdoğdu, B., Çevik, Ö., Batı Anadolu Kronolojisi ve Terminolojisi: Sorunlar ve Öneriler, APAD 1 (2015): 29-45
9. ÖZER, İ., SAĞIR, M., Baykara, İ., Dinçer, B., Şahin, S., BATI ANADOLU DA FOSİL İNSAN ARAŞTIRMALARI: BULGULAR, YAYILIM VE PROBLEMLER, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 47, Haziran 2017, s. 1-25
10. Christopher H. Roosevelta,, Berkay Dinçer, Christina Luke, Çiler Çilingiroğlu, A Lower Paleolithic assemblage from western Anatolia: The lithics from Bozyer, Quaternary International, 2019

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Teknik gezi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara Sınav
2. Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Övün Selim Martin
selim.martin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555544555
ÖK.2555555555544555
ÖK.3555555555544555
ÖK.4555555555544555
ÖK.5555555555544555