DERS ADI

: Yabancı Dil Eğitimi ve Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 2060 Yabancı Dil Eğitimi ve Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGÜN KOŞANER

Dersi Alan Birimler

Dilbilimi

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin geçmişten günümüze yabancı dil eğitimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak kavramaları ve eğitimde etkili olan öğretmen özellikleri hakkında bilgi ve farkındalık sahibi olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin öğrenme, öğretme, öğretim gibi temel kavramları ifade edebilmesi,
2   Öğretmen özellikleri ve rollerini ve bunların önemini açıklayıp tartışabilmesi,
3   Geçmişten günümüze yabancı dil öğretimine ilişkin yaklaşımları ana hatlarıyla belirtebilmesi,
4   Yabancı dil öğretim yöntemlerini belli öğretim hedefleri doğrultusunda uygulayabilmesi,
5   Yabancı dil öğretim yöntemleri arasındaki farkı göstererek karşılaştırabilmesi,
6   Belli bir yabancı dil öğretimi yaklaşımı bağlamında belli bir yapı ya da dilsel birimi öğretmek amaçlı örnek bir ders hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları
2 Öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları
3 Öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları
4 Sınıf içi öğrenme-öğretme süreçleri
5 Ders hedefi ve öğrenme çıktıları
6 Yabancı dil öğretimi ve dilbilim ilişkisi: Uygulamalı dilbilim
7 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ilk yarısı
8 Ara Sınav
9 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ilk yarısı
10 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ilk yarısı
11 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ikinci yarısı
12 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ikinci yarısı
13 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ikinci yarısı
14 Yabancı dil öğretimi yaklaşımları: XX. Yüzyılın ikinci yarısı
15 Genel Tekrar
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Demircan, Ö. (1990). Yabancı-Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Ekin Eğitim-Yayıncılık ve Dağıtım.
2. Kaya, A. (ed.) (2009). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
3. Sprinthall, N. A. ve Sprinthall, R. C. (1990). Educational Psychology. Singapore: Mc Graw-Hill International Editions.
4. Sönmez, V. (2004). Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Ün Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
6. Ün Açıkgöz, K. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum tekniği, soru cevap, tartışma, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1,2,3,4,5, 6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ödev, ara sınav ve finalde kopya ve intihal girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eda.can@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.65