DERS ADI

: Uygulamalı Dilbilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 3074 Uygulamalı Dilbilim SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ EDA CAN KÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Dilbilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin uygulamalı dilbilim alanındaki farklı eğilim, yaklaşım ve kuramları karşılaştırabilmesini ve değerlendirebilmesini sağlamak ve ikinci dil edinimi, dil öğrenme ve öğretme yöntemleri, göstergebilim gibi dilin uygulamalı alanları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygulamalı dilbilimdeki temel yaklaşım ve kuramları ana hatlarıyla belirtebilmesi
2   İkinci Dil Edinimine ilişkin kuramları karşılaştırarak açıklayabilmesi
3   Dil öğretim yöntemlerini karşılaştırabilmesi
4   Dilsel bir veriyi göstergebilimsel açıdan çözümleyebilmesi
5   Dil planlaması ve dilsel sömürgecilik kavramlarını günümüz uygulamalarını kullanarak değerlendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulamalı Dilbilim ve İlişkili Olduğu Alanlar
2 İkinci Dil Edinimi İkinci Dil Edinim Çalışmalarının Tarihçesi Aradil kavramı
3 Sosyokültürel Kuramlar Gelişimci Kuramlar İDE araştırmalarında temel konular
4 Dil Öğretim Yöntemleri I Dilbilgisi Çeviri Yöntemi Dolaysız Yöntem İşitsel Dilsel Yöntem
5 Dil Öğretim Yöntemleri II Bilişsel Yöntem Doğal Yöntem Toplam Fiziksel Tepki Yöntemi
6 Dil Öğretim Yöntemleri III Suggestopedia Sessiz Yöntem İletişimsel Yaklaşım
7 ARA SINAV
8 Medya Çalışmaları Yazılı ve Sözlü Medya çalışmaları Karşılıklı Konuşma Çözümlemesi Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bütünce Dilbilimi Yeni Medya
9 Dil Gelişimine Sosyokültürel Yaklaşımlar Sosyokültürel ve Tarihsel Kuramlar Zihnin toplumoluşu İçselleştirme Aracılık Düzenleme Kültür, Dil, Biliş ve Biyoloji
10 Öğrencilerin Sunumları
11 Öğrencilerin Sunumları
12 Öğrencilerin Sunumları
13 Öğrencilerin Sunumları
14 Öğrencilerin Sunumları
15 Öğrencilerin Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Corder, P. (1973). Introducing Applied Linguistics. Middlesex: Penguin.
2. Demircan, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri Ekin Yay. İstanbul
3. Demirel, Ö. (2000). Türkçe Öğretimi. Pegem Yayıncılık
4. Grabe, W.; Kaplan, R. B. (1991). An Introduction to Applied Linguistics. New York: Addison-Wesley Pub.Co.
5. Kaplan, R. B. (2002). The Oxford Handbook of Apllied Linguistics. USA: Oxford University Press.
6. Schmiddt, N. (2002). An Introduction to Applied Linguistics. London: Arnold Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Derse Katılım
Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1, 2 ve 3 : Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4 ve 5: Grup ödevi raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

11. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

eda.can@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45555
ÖK.5555