DERS ADI

: Reklam Dili

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 3064 Reklam Dili SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MELTEM SARGIN

Dersi Alan Birimler

Dilbilimi

Dersin Amacı

Bu derste, reklam metinleri dil açısından incelenerek reklamlarda kullanılan öğeleri saptanacak; böylece öğrencilerin eleştirel düşünme ve değerlendirme becerileri kazanmaları ve bu becerileri kullanarak özgün bir reklam metni üretmelerini sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin reklamlarda kullanılan reklam söylemine özgü öğeleri tespit edebilmesi,
2   Reklam dilinde kullanılan farklı dilsel seçimleri ve etkilerini örneklerle açıklayabilmesi,
3   Reklam metinlerinde kullanılan farklı öğeleri ayrıştırabilmesi,
4   Reklam metinlerini yorumlayıp değerlendirebilmesi,
5   Reklam metni hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reklam ve reklam söylemi Reklamla ilişkili kavramlar: Reklamı veren, mesaj ve hitap edilen kesim Örnek reklamlar
2 Konuşma dili ve yazı dili arasındaki farklar Örnek reklamlar
3 Reklamlarda kullanılan sesler (1. tekil, 1. çoğul ya da 3.kişi ) ve hitap edilen kesim üzerindeki etkileri Örnek reklamlar
4 Reklamcılıkta dikkat edilmesi gereken unsurlar: Metinlerarasılık Örnek reklamlar
5 Reklamcılıkta dikkat edilmesi gereken unsurlar: kültürel farklılıklar Örnek reklamlar
6 Reklamcılığın hileleri: okuyucuları etkilemek amacıyla kullanılan dilsel yapılar Örnek reklamlar
7 Ara sınav
8 Reklamlarda kullanılan belirli ses örüntüleri Örnek reklamlar
9 Reklam söyleminde sözcük seçimi Örnek reklamlar
10 Reklam söyleminde tümce yapısı Örnek reklamlar
11 Reklam söyleminde anlamın eyletimi (manipülasyonu): kişiselleştirme, önvarsayım ve kişileştirme Örnek reklamlar
12 Reklamlarda örtük iletişim Örnek reklamlar
13 Reklamlarda eğretileme kullanımı Örnek reklamlar
14 Sosyal medyadaki reklamlar
15 Çeşitli reklam örneklerinde dönem boyunca incelenen reklam söyleminde kullanılan öğeleri saptama
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Nazlı, E. H., (2023). Reklam Dili - Türkçe Reklam Söylemi Üzerine Toplumdilbilimsel Bir İnceleme. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
2. Armstrong, J. S. (2010). Presuasive Advertising. New York: Palgrave Mac Millain.
3. Goddard, A.(1994). The language of Advertising. NY: Routledge.
4. Keiko, T. (1994). Advertising Language : A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan. London: Routledge.
5. Sells, P. ve Gonzales, S. (2012). The language of advertising. http://www.stanford.edu/class/linguist34/. Erişim Tarihi: 20.01.2012.
6. Özyıldırım,I. İ. (2010). Tür Çözümlemesi. Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
7. Woods, N. (2006). The Discourse of Advertising. NY: Hodder Arnold.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

meltem.sargin@deu.edu.tr
Ofis no: B Blok B 432
Ofis tel no: (30)18624

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mümkün olan her zaman.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355555
ÖK.45555
ÖK.55555