DERS ADI

: Öğrenme Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 2051 Öğrenme Kuramları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÖZCAN VURAL

Dersi Alan Birimler

Dilbilimi

Dersin Amacı

Bu derste öğrenmeye ilişkin kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde öğrencilerin öğrenmenin boyutlarına ilişkin farkındalık geliştirmeleri ve zekâ, benlik algısı, yaratıcılık, güdü, öğrenme biçemleri gibi kavramları özümsemeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeye ilişkin temel kuramları listeleyebilmesi
2   Öğrenmeye ilişkin temel kuramları örneklerle açıklayabilmesi
3   Öğrenmeye ilişkin temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmesi
4   Öğrenmeye ilişkin temel kuramları herhangi bir kişinin öğrenmeye ilişkin olarak verilen özellikleriyle eşleştirebilmesi
5   Bir kişinin öğrenmeye ilişkin tutum ve eğiliminden yola çıkarak o kişiye ilişkin yargıda bulunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar
2 Davranışçı öğrenme Kuramı (Klasik Koşullama)
3 Davranışçı öğrenme Kuramı (Edimsel Koşullama)
4 Bilişsel Öğrenme Kuramı
5 Bilgiyi İşlemleme Kuramı
6 Sosyal Öğrenme Kuramı
7 Ara sınav
8 Güdü ve türleri
9 Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi
10 Beyin Temelli Öğrenme
11 Zeka: zekaya ilişkin eski ve yeni bakış açıları Öğrenme biçemleri: Howard Gardner ın Çoklu Zeka Kuramı
12 Öğrenme biçemleri: Görsel, işitsel, kinestetik öğrenme
13 Öğrenme biçemleri: Gregorc Öğrenme Modeli, David Kolb un Yaşantısal Öğrenme Modeli ve Dunn ve Dunn ın Öğrenme Modeli
14 Öğrenmenin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanları
15 Genel tekrar
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bacanlı, H. (2009). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Asal Yayınları.
2. Kaya, A. (ed.) (2009). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
3. Sprinthall, N. A. ve Sprinthall, R. C. (1990). Educational Psychology. Singapore: Mc Graw-Hill International Editions.
4. Sönmez, V. (2004). Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Ün Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2-3 ara sınav, 4-5 ise final sınavı ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysegul.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.455555
ÖK.555555