DERS ADI

: Kimyada Nanoteknoloji Ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4304 Kimyada Nanoteknoloji Ve Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kimya

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYLİN ALTINIŞIK TAĞAÇ

Dersi Alan Birimler

Kimya

Dersin Amacı

Dersin amacı nanoboyutta maddenin doğası hakkında yeni bakış açıları ve yeni teknoloji için büyüleyici fırsatlar kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler: Nanoteknolojinin temel bilmsel alanlarda uygulamalarını tartışabilir.
2   Nanoboyutu ve nanoölçeği tanımlayabilir.
3   Nanoyapıların nasıl üretildiği hakkında fikir sahibi olur.
4   Nanoparçacıkların nasıl karakterize edildiğini öğrenmiş olur.
5   Nanoteknolojinin çeşitli uygulamalardaki kullanımı ile ilgili bilgilenmiş olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nanobilim ve nanoteknolojinin tarihçesi
2 Hayatımızdaki nanoparçacıklar ve boyut sorunu
3 Karbon nanoyapıları
4 Fulleren yapıları
5 Nanotüpler ve özellikleri
6 Nanoparçacıkların üretimi (Bottom-Up metodu)
7 Nanoparçacıkların sıvı süspansiyonlardan sentezi
8 Top-down metodu ile nanoyapıların sentezi
9 Nanoyapıların karekterizasyonu
10 Tekli nanoparçacık aygıtlar
11 Karbon nanoelektronikler
12 Fonksiyonel nanoparçacıkların medikal uygulamaları
13 Nanoparçacıkların uygulama ve kullanma alanları
14 SEM, TEM ve AFM Görüntüleme Teknikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1. Geoffrey A. Ozin, André C. Arsenault, Ludovico Cademartiri, Nanochemistry: A Chemical Approach to Nanomaterials, Royal Society of Chemistry, 2009.
2. G. B. Sergeev, Nanochemistry, Elsevier Science, 2006. ISBN-13: 978-0444519566.
3. Klabunde, K. J. (Ed.)., Nanoscale Materials in Chemistry, Wiley: New York, 2001, pp. 1-292.
4. Alain Nouailhat, A., (1st Ed) (2008). An Introduction to Nanosciences and Nanotechnology, Wiley-ISTE.
5. Şakir Erkoç, Nanobilim ve Nanoteknoloji, 5. Baskı, 2011, ODTÜ Yayıncılık Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, İnteraktif anlatım, Soru cevap tekniği, Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, bir ara sınav ve final sınavı yapılarak değerlendirilecektir. Öğrencilerin ayrıca bir bütünleme sınav hakları da vardır.

Değerlendirme Kriteri

Vize(%40)+Final(%60)+Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Mehmet Kadir Yurdakoç
DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü
e-posta: k.yurdakoc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.55