Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Matematik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM COŞKAN ÖZALP |
Dersi Alan Birimler |
Matematik (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı fonksiyonların Taylor serileri için gerçel sayıların dizileri ve serilerini öğrenmek ve çok değişkenli kalkülüsü öğrenmektir, yani, vektör değerli fonksiyonları, uzaydaki eğrilerin geometrisini, kısmi türevleri, yüzeyleri ve teğet düzlemleri, iki katlı ve üç katlı integralleri, eğri integrallerini ve yüzey integrallarini öğrenmektir. Çok değişkenli kalkülüs kısmı daha sonraki geometri derslerindeki ihtiyacınız olan en temel araçtır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Hass , J., Weir, M. D. and Thomas , G. B., Jr., University Calculus, Early Transcendentals ,International Edition, 2nd edition, Pearson, 2012. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders notları, sunum, problem çözme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Devam şartını sağlamayan ve FF ve FD notları alanlar dersten kalmış sayılır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. ''D.E.Ü. Fen Fakültesi Öğretim Ve Sınav Uygulama Esasları'' yönetmeliğine https://fen.deu.edu.tr/tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr.Üyesi Didem COŞKAN ÖZALP |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|