Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. AYŞEGÜL GÜNDOĞDU |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Amacı |
Bu ders, Amerika da Güney bölgesinin kendine has sosyo-kültürel yapısını ve politik ve tarihi süreci Amerikan edebiyatında roman, hikâye, tiyatro oyunu gibi çeşitli metinlerle incelemeyi amaçlamaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
A Companion to the Literature and Culture of the South (Richard Grey&Owen Robinson), Wise Blood (Flannery O'Connor),The Ballad of the Sad Cafe and Other Stories (Carson McCullers) A Confederacy of Dunces (John Kennedy Toole), The Collected Stories of Eudora Welty (Eudora Welty), La Belle Zoraide, Desiree's Baby (Kate Chopin), Sing, Unburied, Sing (Jesymn Ward) A good Man is Hard and Other Stories (Flannery O'Connor) A Streetcar Named Desire (Tennessee Williams) The Optimist's Daughter (Eudora Welty) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Amerikan Edebiyatında çeşitli metinlerde Güney bölgesinin karakteristiklerini ve bu özelliklerin edebiyatta ne şekillerde karşımıza çıktığının sınıfta tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin Amerikan Edebiyatında çeşitli metinlerde Amerikan Güney bölgesini kendine has kültürel, sosyal özellikleri ve tarihi süreç içinde anlayıp analiz edebilmesi ve Amerikan edebiyatındaki önemi ve etkisini anlayabilmek için sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirebilmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aysegul.gundogdu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her dönem öğrencilere duyurulmaktadır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|