DERS ADI

: 20. Yüzyıl Amerikan Şiirinde Deneysel Akımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3035 20. Yüzyıl Amerikan Şiirinde Deneysel Akımlar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı türdeki (genre) "yeni" veya deneysel akımların kronolojik incelemesini yapmak, E.E. Cummings, Ezra Pound ve William Carlos Williams da dâhil olmak üzere Pound ve Yüksek Modernistlerin çığır açan çalışmalarını analiz etmektir. Bu temeli oluşturdan sonra, yüzyılın ortalarında ve sonrasında gelişen hareketler yakından incelenecektir. Robert Lowell ve Anne Sexton'ın Confessional çalışması; Allen Ginsberg ve Jack Kerouac'ın çalışmalarıyla öne çıkan Beat çalışmaları; Robert Creeley ve Charles Olson tarafından yönetilen Kara Dağ Okulu (the Black Mountain School); ve son olarak, Ron Silliman ve Lyn Hejinian'ın öne çıktığı Dil Şiir i çalışılacak hareketler arasında sayılabilir. Walt Whitman ve Emily Dickinson ın çalışmaları ve birbirinden ayrılan stilleri de on dokuzuncu yüzyıldaki farklılıkları gelecek yüzyılda daha fazla deney yapmayı mümkün kıldığı için de dönem içindeki incelemeler içerisinde yer alacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrenci, Whitman ve Dickinson'ın yirminci yüzyılın Amerikan şairleri için önemini anlayacaktır.
2   2. Öğrenci, Amerikan şiirindeki bireysel hareketlerin birbirinden etkilendiğini ve beslendiğini fark edecektir.
3   3. Öğrenci, kendi araştırmalarında belirli bir akıma ve şaire odaklanacak ve bu araştırmayı yazılı ve sözlü olarak sunacaktır.
4   4. Öğrenci, gelecek yüz yılda ne tür şiirsel deneylerin gerçekleşebileceği konusunda sonuçlara varıp çıkarım yapabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Walt Whitman: Eşsiz Bir Amerikan Vizyoneri
2 2. hafta Emily Dickinson: Farkedilmeyeni Fark Etmek
3 3. hafta 20. Yüzyıl İnovasyonu: E.E. Cummings, Ezra Pound ve W.C. Williams
4 4. hafta Robert Lowell ve İtiraf
5 5. hafta Anne Sexton: "Bir Kadının Zamanı"
6 6. hafta Jack Kerouac'ın 'Western Haikus'u
7 7. hafta Allen Ginsberg'in 'Beat Streets'
8 8. hafta Ara sınav
9 9.-11. hafta Zukofsky / Creeley / Olson
10 12.-14. hafta Silliman / Hejinian

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Donald Allen, The New American Poetry
Alan Golding, From Outlaw to Classic: Canons in American Poetry
George Hartley, Textual Politics and the Language Poets
Rosalind E. Krauss, The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths
Bob Perelman, The Marginalization of Poetry: Language Writing and Literary History
Ron Silliman, The New Sentence

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Araştırma, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev-Sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, kısa sınav, derse katılım

Ara Sınav: Öğrencilerin alanla ilgili teorik kavramları kavramalarını ölçmek.
Final: Öğrencilerin belirli şairler ve hareketlerle ilgili kavramları ne kadar iyi uygulamaya koyabileceklerini ölçmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler derslerin %70'ine devam etmek zorundadır.
2. Öğrenciler sınıf tartışmasına katılmalıdır.
3. Öğrenciler bağımsız bir araştırma projesi gerçekleştirmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Carl BOON
carl.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10-12
Çarşamba 10-12

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144543
ÖK.23345
ÖK.33355
ÖK.433533455