DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Engellilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2034 Amerikan Edebiyatında Engellilik SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. AYŞEGÜL GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, Amerikan Edebiyatında engelliliğin fiziksel, duygusal ve zihinsel gibi farklı türleriyle ne şekilde sunulduğu ve tartışıldığını roman, hikâye, tiyatro oyunu, film gibi çeşitli görsel ve yazılı edebi metinler ile tartışmayı amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan Edebiyatında çeşitli metinlerde engelliliğin farklı şekillerdeki sunumlarını incelemek
2   Kalıplaşmış ve kalıplaşmışın dışındaki engellilik sunumlarını analiz etmek
3   Engellilik sunumlarını tartışarak normal ve normal olmayan kavramlarımızı sorgulamak
4   Engelliliğin metinlerdeki sunuluş şeklini ve kullanılan dili inceleyerek engelliliği nasıl algılayıp anlamlandırdığımızı tartışmak
5   Eleştirel bir bakış açısıyla, konuyla ilgili araştırma yapmak ve engellilik konusunu tartışan analizler yazmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin işlenişine ve derste tartışılacak metinlere giriş Sınıf Tartışması
2 The Birth Mark Sınıf Tartışması
3 The Birth Mark Sınıf Tartışması
4 Good Country People Sınıf Tartışması
5 Good Country Peope Sınıf Tartışması
6 The Glass Menagerie Sınıf Tartışması
7 Vize
8 The Glass Menagerie Sınıf Tartışması
9 Of Mice and Men Sınıf Tartışması
10 Of Mice and Men Sınıf Tartışması
11 Children of a Lesser God Sınıf Tartışması
12 Children of a Lesser God Sınıf Tartışması
13 The Sound and the Fury Sınıf Tartışması
14 The Sound and the Fury Sınıf Tartışması
15 Genel Değerlendirme Sınıf Tartışması
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Routledge Companion to Literature and Disability (Alice Hall), The Cambridge Companion to Literature and Disability (Clare Barker&Stuart Murray), The Birth Mark (Nathaniel Hawthorne), Good Country People (Flannery O'Connor), The Sound and The Fury (William Faulkner), Of Mice and Men (John Steinback), The Glass Menagerie (Tennessee Willliams), Children of a Lesser God (Mark Medoff)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin Amerikan Edebiyatında farklı metinlerde engelliliğin nasıl sunulduğunu anlayıp analiz edebilmesi ve engellilik ve normallik kavramlarıyla ilgili sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirebilmesinin sağlanmasıdır

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysegul.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem öğrencilere duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5555555