DERS ADI

: Erken Dönem Amerikan Şiiri ve Düzyazı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2039 Erken Dönem Amerikan Şiiri ve Düzyazı ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Koloni döneminden Amerikan bağımsızlık mücadelesine ve erken Romantik döneme kadar olan süreçte Amerikan edebiyatına yön vermiş temel eserleri, entelektüel ve kültürel bir çerçeve içinde tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika'ya ilk yerleşen topluluklar, Amerikan kolonileri ve 17. yüzyıldan 19. yüzyılın ilk yarısına kadar olan süreçte Amerikan kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olma,
2   Amerikan koloni ve erken bağımsızlık dönemlerinde, toplumsal ve entelektüel gündemi oluşturan kavram ve düşünce modellerini doğru ve yerinde kullanabilme,
3   Amerikan koloni döneminden Romantik döneme kadar geçen sürede baskın olan edebi türler, döneme şekil veren temel eserler hakkında fikir sahibi olma ve yorum yapabilme,
4   Amerikan kültürünün temelini teşkil eden düşünce ve değerlerin oluşum süreçlerini tanımlayabilme,
5   Koloni ve erken bağımsızlık döneminin maddi ve manevi dinamiklerini günümüz Amerika'sının değerleriyle karşılaştırabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yerli Kökenler: Masallar, Mitler, Halk Ezgileri ve Folklorik Öğeler "Creation of the Whites" (Yuchi Masalı) "Two Songs" (Nahuatl Ezgisi, Cantares Mexicano, 16. Yüzyıl) "Song" (Innuit Ezgisi, Copper Eskimoları) "Takomaq" (Doğaçlama Innuit Selamlaması, Iglulik Eskimoları) "Varsak Vai-I" (Pima Kızılderililerinin Geyik Avı Şarkısı, Arizona)
2 Anglo-Amerikan Yeni Dünya: John Winthrop A Modell of Christian Charity (1630) (seçili bölümler)
3 Anne Bradstreet'in Ev ve Aile Şiirleri "Before the Birth of One of Her Children" (1678), "To My Dear and Loving Husband" (1678) "Upon the Burning of Our House" (1666)
4 The Bay Psalm Book The New England Primer "Psalm 137" (1640) "The Dutiful Child's Promises" (1683) "Verses" (1683)
5 Edward Taylor'ın Metafiziksel Şiirleri Cotton Mather ve Salem Cadı Mahkemeleri "Upon a Spider Catching a Fly" (1680) The Wonders of the Invisible World (1693) (seçili bölümler)
6 Mary White Rowlandson'ın Esaret Anlatıları William Byrd'ün Sınır Boyu Tarihçeleri: Histories of the Dividing Line A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson (1675) (seçili bölümler) History of the Dividing Line betwixt Virginia and North Carolina (1728-1736) (seçili bölümler)
7 Jonathan Edwards ve Büyük Uyanış "Resolutions" (1722) Sinners in the Hands of an Angry God (1741) (seçili bölümler)
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Augustan Şairler: Ebenezer Cook(e) ve Richard Lewis "Sot Weed Factor" (1708) "Food For Criticks" (1731)
10 18. Yüzyıl Amerikan Şiiri (çeşitli şairler) William Dawson, Jane Colman Turell, Lucy Terry, Thomas Godfrey, Nathaniel Evans, Anne Eliza Bleecker, Elizabeth G. Fergusson, Mercy Otis Warren, Sarah W Morton
11 Benjamin Franklin ve Amerikan Aydınlanma Dönemi "A Witch Trial at Mount Holly" (1730) "Remarks Concerning the Savages of North America" (1784)
12 Phyllis Wheatley'nin Kölelik Şiirleri ve Ahlaki Temalar Philip Freneau ve Amerikan Kırsalının Edebiyatı "On Being Brought from Africa to America" (1773) "To the University of Cambridge in New England" (1773) "On the Ruins of a Country Inn" (1782) "The Wild Honey Suckle" (1786) "The Indian Burying Ground" (1788)
13 Jean de Crevecoeur'ün Yeni İnsanı: Amerikalı Kimdir Washington Irving ve Amerikan Bağımsızlık Teması "What's an American " Letters from an American Farmer (1782) "Rip Van Winkle" (1819)
14 Amerikan Edebiyatında Taşlamalı Epik Şiir: Joel Barlow William Cullen Bryant'ın Spiritüel Şiirleri E A Poe ve Gotik Şiir "The Hasty Pudding" (1796) "Thanatopsis" (1817) "The City in the Sea" (1831, 1845) "The Haunted Palace" (1839) "Raven" (1845)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bercovitch, Sacvan. The Puritan Origins of the American Self. Yale U P, 1975.
Campbell, Neil, Alasdair Kean. American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. New York: Routledge, 1997.
Ruland, R., M. Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. London: Routledge, 1991.
The Norton Anthology of American Literature. Third Ed., Vol. 1. New York: W.W.Norton, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve konuyla ilgili temel eserleri tanıtma yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında öğrenciyle doğrudan etkileşim içeren birincil araçtır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Tartışmalar, kuramsal altyapı ışığında ilgili edebi metinlerin gerçek hayattaki karşılığını sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Eser incelemenin sonunda gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve gerektiğinde konuyla ilgili kısa filmlerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr
ofis tel: (232) 301 8513

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Konu Hakkında Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Kitap Okuma 13 1 13
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1554443
ÖK.255543343
ÖK.3553555354
ÖK.43534552533
ÖK.5253354