DERS ADI

: Türk Amerikan İlişkileri Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3033 Türk Amerikan İlişkileri Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türk Amerikan ilişkilerinin Osmanlı İmparatorluğu döneminden günümüze nasıl geliştiği ve dönem içindeki sorunlara kuş bakışı tarihsel boyut içinde bakabilmek ve kavrayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı döneminde ABD ile ilk temaslar ve ilişkilerin gelişmesi öğrenebilme.
2   Türkiye Cumhuriyeti döneminde, Türk Amerikan ilişkilerinin gelişmesi ve izlediği yol kavrayabilme
3   Bu iki devlet arasındaki ilişkilerin yeşerdiği uluslararası ortamın kavrayabilme,
4   Bu iki devlet arasında ilişkilerin hangi sorunlar ile yoğrulduğunu öğrenebilme,
5   Bu iki devletin ilişkisinde tarafların birbirine karşı izlediği politikaların temellerini öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı İmparatorluğu'nun ABD ile tanışması
2 Amerikalıların Ticari FaaliyetleriAmerikalıların Ticari Faaliyetleri
3 Amerikan Misyonerleri
4 Diplomatik İlişkilerin Tesisi
5 Doğu Sorunu ve Osmanlı'da Milliyetçilik Hareketleri
6 Ermeni Sorunu ve I. Dünya Savaşı
7 I. Dünya Savaşından Truman Doktrinine
8 Ara Sınav
9 Türkiye'nin NATO'ya Girişi NATO Stratejisinde Türkiye'nin Yeri
10 İkili Anlaşmalar ve İlk Anlaşmazlıklar Eisenhower Doktrini ve Irak, Lübnan Sorunları
11 1960 Darbesi ve Kıbrıs ve Johnson Mektubu
12 1970'ler ve Sıklaşan Krizler
13 Soğuk Savaş Sonrasında Türk-Amerikan İlişkileri
14 Donald Trump ve Joe Biden Dönemleri: Türk-Amerikan İlişkilerine Etkisi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erhan, Çağrı. Türk Amerikan İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri, İstanbul, İmge Yayınları, 2001.
Sander, Oral. Türk-Amerikan İlişkileri:1947-1964, Ankara Sevinç Matbası, 1979.
Larrabee, Stephan. Troubled Partnership, Santa Monica, RAND, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Ödev
Derse katılım
Final

Değerlendirme Kriteri

1. Türk Amerikan İlişkilerini tarihsel boyut içinde öğrenebilmek,
2. Günümüzdeki Türk Amerikan İlişkileri hakkında fikir yürütebilmek,
3. İlişkileri Osmanlı ve TC dönemleri içinde karşılaştırabilmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur.
2. Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555