DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Irk ve Toplumsal Cinsiyet

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4044 Amerikan Edebiyatında Irk ve Toplumsal Cinsiyet SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Amerikan edebiyatının çeşitli eserlerini ırk ve toplumsal cinsiyet açısından inceleyerek cinsel kimliklerle etnik mensubiyet arasındaki bağı analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Irk, toplumsal cinsiyet ve kimlik arasındaki bağı farklı perspektiflerden Amerikan edebiyatı yapıtlarında analiz etmek.
2   Irk ve toplumsal cinsiyet konularını güç ilişkileri açısından analiz edebilme.
3   Irk ve toplumsal cinsiyet arasındaki bağı farklı kuramsal açılardan inceleyebilmek.
4   Analiz yapma becerisini kazanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kuramsal Altyapı I Cinsiyet Çalışmaları ve Kadınlık
3 Kuramsal Altyapı II Cinsiyet Çalışmaları ve Erkeklik
4 Kuramsal Altyapı III Üçüncü Dalga Feminizm, Irk, Foucault
5 Afrikalı Amerikalı Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Tarihsel Altyapı
6 Afrikalı Amerikalı Edebiyatında Irk ve Cinsiyet August, Wilson. Fences
7 Ara Sınav
8 Boricua Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Tarihsel Altyapı
9 Boricua Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Santiago, Esmeralda. When I was Puerto-Rican
10 Meksikalı Amerikalı Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Tarihsel Altyapı
11 Resmi Tatil
12 Meksikalı Amerikalı Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Moraga, Cherrie. Hungry Women: A Mexican Medea
13 Kızılderili Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Tarihsel Altyapı
14 Kızılderili Edebiyatında Irk ve Cinsiyet Alexie, Sherman. The Absolutely True Diary of Part-time Indian
15 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Alexie, Sherman. The Absolutely True Diary of Part-time Indian.
August, Wilson. Fences.
Santiago, Esmeralda. When I was Puerto-Rican.
Moraga, Cherrie. Hungry Women: A Mexican Medea.
Yardımcı Kaynaklar:
Carrigan, Tim, Bob Connell, and John Lee. Toward A New Sociology of Masculinity. Theory and Society 14.5 (Sep. 1985): 551-604.
Connell, Raewyn. Gender in World Perspective. 2nd ed. Malden: Polity, 2009.
Foucault, Michel. The Use of Pleasure. Trans. Robert Hurley. New York: Vintage, 1990. Vol.2 of The History of Sexuality. 3 vols.
Haslanger, Sally. Gender and Race: (What) Are They (What) Do We Want Them To Be Pg. 154-170, in Feminist Theory: A Philosophical Anthology, eds. Ann E Cudd and Robin O Andreasen. Oxford; Blakwell, 2005.
hooks, bell. Ain't I a Woman: Black Women and Feminism. London: Pluto P, 1990.
---. Feminism is for Everybody: Passionate Politics. Cambridge: South End P, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.
5. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zaruridir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre değişiklik gösterir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555