DERS ADI

: Siberkültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4032 Siberkültür SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders Sibernetik ve kültür/ilişkisini Amerikan kültür ve edebiyatı alanı ve kültür çalışmaları ekseninde irdeleyen akademik nitelikli teorik, felsefi metinler öncelikli olmak üzere, Siberkültür alanı ile ilgili belgesel, kısa hikâye, roman ve film olacak şekilde metin çeşitliliğini de esas alarak, alanı en güncel hali ile öğrenciye tanıtmayı amaçlar. Derslik ortamı ve DEU Online Eğitim portalı teknik donanımı ölçüsünde etkileşimli çalışmalarda bulunmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Siberkültür konusunda alan bilgisi edinir, terim öğrenir.
2   Öğrenci Siberkültür konusunda yazınsal, görsel ve işitsel içerikli çeşitli metinleri (kısa hikaye roman, film, belgesel) okuyup izleyerek, dinleyerek tanır.
3   Öğrenci Siberkültür konusunda öğrendiği terim ve kavramlar ile ilgili hatırlama becerilerini geliştirir.
4   Öğrenci ilgili ders konularını sentezlemeyi öğrenir; akademik yazım kurallarına uygun (MLA) araştırma ödevi hazırlar; sınıfta sunum gerçekleştirir (ders katılımı 30-35 olması durumunda uygundur) ölçme değerlendirmede gerektiğinde test yöntemi de uygulanabilir.
5   Dersin EDÜ uzaktan eğitim POrtalı Sakai üzerindeki sayfası ders içeriğine erişimde süreklilik sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş David Bell, Barbara Kennedy Approaching cyberculture veya konu ile ilgili güncel kaynaklar Siberkültüre bakış Dersin konusu ve yapısı ile ilgili genel tanıtım sunum
2 Siberkültür -edebiyat ilişkisi Siberpunk Alan ile ilgili metin okuma -Belgesel izleme-tartışma
3 Siberkültürler Alan ile ilgili metin okuma -Belgesel izleme- tartışma
4 Siberkültürler -Sunum--Alan ile ilgili metin okuma tartışma
5 Siberkültürler Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
6 Siberkültürler ve gerçeklik Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
7 Arasınav Değerlendirme
8 Siber mekânın ölçeklenmesi Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
9 Siberkolonizasyon Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
10 Siberkültürde yeni yaklaşımlar ve üç boyut. Sunum--Alan ile ilgili metin okuma -tartışma
11 Simülasyon ve bilgisayar oyunları Sunum--Alan ile ilgili metin okuma - Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
12 İnternette yeni anlam arayışları Sunum--Alan ile ilgili metin okuma - Belgesel izleme- film bölümleri izleme tartışma tartışma
13 İnternette yeni anlam arayışları Sunum- Alan ile ilgili metin oluma- Belgesel izleme
14 internette yeni anlam arayışları sunum--tartışma
15 Ders Kapanış Tartışma
16 Final sınavı Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Örnek: David Bell, Barbara Kennedy, The Cybercultres Reader (2000)
Her dönemin güncellenmiş ders içerikleri DEÜ Uzaktan Eğitim portalı Sakai içinde yer alır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Her ders için seçilen metinler: görsel işitsel nitelikli belgesel, film, kısa hikaye roman vb. dersin çalışma metnidir.
2. Ders içeriği online ortamda DEU uzaktan eğitim portalı içinde yer alır, ders öncesi ve sonrasında güncellenir.
3. Derse kayıt oranı ile orantılı olarak ( 30-35 kişi) öğrencilerin ders konusu ile ilgili seçili konular
üzerinden ilgili araştırma ve ödevlerini sunum olarak sınıf ile paylaşmaları istenebilir. Veya sınıf içi test sınavı da uygulanabilir.
4. Ders içeriği DEU uzaktan eğitim portalı Sakai içerisinde yer alır ve ders kaynaklarına dönem içerisinde sürekli erişim sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere öğrenciye aktarılmış olan bilginin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.
Final: Finalin bir bölümü gerektiğinde test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler./
Final sınavı veya arasınav öğrencinin derste okumuş olduğu teorik metinler ve ilgisi doğrultusundaki bir konuyu sentezleyecek şekilde akademik yazım kuralları ölçüsünde (MLA) ödev hazırlaması şeklinde de gerçekleşebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınav soruları dersin konusunu kapsar: bilgi ölçmeyi hedefler.
2. Sınıf içi Test; yazılı kompozisyon; araştırma ödevi şeklindeki sınavlar dönem içi çalışılan konuları değerlendirmeye olanak sağlar.
3. Açık uçlu ve çoktan seçmeli sorularla tanım, kavram, terim bilgisi; sebep sonuç ilişkileri değerlendirilir.
4. Ara sınav ve Final sınavları işlenen konuları kapsar.





Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur. Öğrenci derslere hazırlıklı katılır.
2. Araştırma Ödevleri MLA kurallarına uygun olarak hazırlanır.
3. Geç teslim edilen ödevler düşük not üzerinden değerlendirilir.
4. Derse devamdan muaf olan öğrenci aynı akademik yarıyılın ders içeriğinden sorumludur.
5. Öğrencilerin akademik etik kurallara uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25555555555
ÖK.35555555
ÖK.455555555
ÖK.55