Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Amacı |
Bu ders, Amerikan çalışmaları müfredatının odak noktası olarak kültür ve edebiyatla özdeş temalar doğrultusunda bilim ve teknolojinin konu olduğu klasik ve cağdaş eserleri eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyi ve öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Henry Nash Smith, Virgin Land; Leo Marx, The Machine in the Garden; Frank Norris, Octopus; Hart Crane, The Bridge; Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge; Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America (ilgili metinlerde önceden haber verilmek koşulu ile değişiklik ve veya ekleme yapılabilir) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler: |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserleri kapsayan sınıf içi sınav şeklinde olup, öğrencinin bilgisini sınav sırasında yazacağı kompozisyon ve veya kısa soru cevaplarla değerlendirmeyi amaçlar. |
Değerlendirme Kriteri |
1. İlgili ara sınav ve final sınavlarında öğrencinin incelenen konularla ilgili bilgisi ölçülür. Kompozisyon sınavlarında amaç, sorulan soruya verilen cevabın İngilizce olarak kompozisyon yazım kuralları ölçüsünde ve kendi içinde tutarlı, bilgiyi aktarabiliyor ve anlaşılabilir olmasıdır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1) Derse devam mecburidir (%70) Öğrencinin derse hazırlıklı katılımı beklenir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Edebiyat Fakültesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|