DERS ADI

: Amerikan Düşünce Sistemi ve Değerleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3025 Amerikan Düşünce Sistemi ve Değerleri ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Amerikan değerleri, yaşam biçimleri, kültürel doku ve düşünce yapısını irdeleyen ve Amerikalılık kavramı ve sürecini tanımlamaya yardımcı olan yazınsal yapıtları incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan düşünce sisteminde önemli yer tutan belli başlı yazarların metinlerini Amerika nın kültürel doku ve düşünce yapısını anlamada kullanabilme.
2   Amerikalı ve diğer ülke yazarları tarafından kaleme alınmış metinlerde Amerikalı olma kavramını inceleme.
3   Püriten döneminden günümüze kadar devam eden belli başlı Amerikan değerlerini tanıyabilme ve tanımlayabilme.
4   Amerikan kimlik oluşumunu etkileyen değerleri ve inançları tanıyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikan Değerlerine Giriş
2 Seçilmiş Halk Reading The Myth of the Chosen Nation. The Colonial Period, in Myths America Lives By, by Richard T. Hughes.
3 "Covenant" Geleneği Reading: The Marrow of Puritan Divinity, pgs: 48-98 in Errand into the Wilderness by Perry Miller.
4 Doğal Hakları Reading : The Myth of Nature s Nation: The Revolutionary Period. Pgs: 19-65, in Myths America Lives By, by Richard T. Hughes
5 Batıya İlerleme Reading: Eighteenth Century Origins: Prologue pgs: 1-12, The Garden of the World and American Agrarianism pgs. 123-132 and The Myth of the Garden and Turner s Frontier , pgs: 250-260, in Virgin Land: The American West as Symbol and Myth by Henry Nash Smith
6 Amerikan İstisnacılığı Reading: American Exceptionalism: A Double-Edged Sword, by Martin Lipset
7 Amerika nın Din Geleneği Reading: America s Religious Tradition has Five Roots, by Martin E. Marty, pps: 175-181, in American Values: Opposing Viewpoints
8 Ara Sınav
9 Sivil Din Reading: America Has a Civil Religion, by Robert Bellah, pps: 189-195, in American Values: Opposing Viewpoints
10 Amerikan Bireyselciliği Reading: Finding Oneself , pps: 113-141, in Habits of the Heart by Robert Bellah.
11 Amerikan Bireyselciliği Reading: Reaching Out , pps: 55-84, in Habits of the Heart by Robert Bellah.
12 Toplumsal İlişkiler Habits of the Heart by Robert Bellah
13 Geçmiş den Günümüze Amerikan Bireyin Değerlendirilmesi Reading: A Changing American Character pgs. 101-139 The First New Nation. By Martin Seymour Lipset
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Bellah, Robert Neelly and et al. Habits of the Heart: Individualism and Commitment in American Life. Berkeley: U of California P, 1985.
Bender, David and Bruno Leone, eds. American Values: Opposing Viewpoints. San Diego: Greenhaven, 1989.
Colombo, Gary, Robert Cullen and Bonne Isle, eds. Rereading America: Cultural Contexts for Critical Thinking and Writing. New York: St, Martin s, 1995.
Hughes, Richard T. Myths America Lives By. Urbana: Univery of İllinois, 2003.
Lipset, Seymour Martin. American Exceptionalism: A Double-Edged Sword. New York: Norton, 1996.
---. The First New Nation: The United States in Historical and Comparative Perspective. New York; Norton, 1979.
Luedtke, Luther S, ed. Making America: The Society and Culture of the United States. Washington DC.; USIS, 1987.
Miller, Perry. Errand into the Wilderness. Cambridge: Belknap, 1956.
Smith, Henry Nash. Virgin Land: The American West as Symbol and Myth. New York: Vintage Books, 1957.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Soruların bazıları açık uçlu sorulardır ve öğrencinin analiz ve sentez becerisine dayanır.
4. Öğrencinin sorumlu olduğu temel kaynaklara referans vermesi beklenir.
5. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zaruridir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri: 14:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14553
ÖK.234545
ÖK.3553555355
ÖK.45444