DERS ADI

: Bölgesel Edebiyatlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3018 Bölgesel Edebiyatlar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ERKAN AVCI

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Amerika'nın farklı bölgelerinin coğrafi özelliklerini tanıtarak bu bölgelere özgü yazın örneklerini incelemek ve kültürel ve coğrafi özelliklerin yazınsal yapıtlara yansıma biçimlerini tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika Birleşik Devletlerinin farklı coğrafi bölgelerini tanıma;
2   Bölgelerin coğrafi özelliklerini tanıma;
3   Bölgesel özelliklerin kültürel özelliklerini tanıma;
4   Bölgelerin coğrafi ve kültürel özellikleri arasında ilişkiler kurabilme;
5   Bölgelere özgü yazınsal yapıtları çözümleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Tartışma
2 Amerikan Yöresel Edebiyat kavramı hakkında notlar
3 "The Cultural Work of American Regionalism", Stephanie Foote Tartışma
4 "The Cultural Work of American Regionalism" Stephanie Foote Okuma ve Tartışma
5 "White Heron", Willa Cather Okuma ve Tartışma
6 Bret Harte, "Luck of Roaring Camp" Tartışma
7 Mark Twain, "Jumping Frog" Tartışma
8 Ara Sınav SINAV
9 Hamlin Garland, "Return of a Private" Tartışma
10 Willa Cather, "Tale of White Pyramid" Tartışma
11 Willa Cather, "The Way of the World" Tartışma
12 George Washington Cable, "The Haunted House in Royal Street" Tartışma
13 Charles Chesnutt, "The Wife of His Youth" Tartışma
14 Charles Chesnutt, "The Passing of Grandison" Tartışma
15 Genel Değerlendirme Tartşma
16 DÖNEM SONU SINAVI SINAV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sarah Orne Jewett, "White Heron"
Bret Harte, "Luck of Roaring Camp"
Mark Twain, "Jumping Frog of Calaveras County"
Hamlin Garland, "The Return of a Private"
Willa Cather, "A Tale of White Pyramid"
George Washington Cable, "The Haunted House in Royal Street"
Charles Chesnutt, "The Wife of His Youth", "The Passing of Grandison"

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler, konunun temel kavramlarının öğrenilmesinden sonra bu kavramların tartışılması üzerine kurulmuştur. Daha sonraki aşamalarda sınıf içi tartışmalarla bu kavramlar pekiştirilir. Bu aşamada, öğrencilerin katılımları çok önemlidir.
2. Ders, Amerika ile ilgili görsel malzeme ile zenginleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, dersin içinde verilen kavramlara ve bu kavramların yazınsal yapıtlara yansımalarını içerir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar, derste işlenen materyali ve öğrencinin öğrendiği temel kavramları yazınsal yapıtlara uygulamalarını kapsar. Bu bağlamda, öğrenci öğrendiklerini uygulama becerisini geliştirebilmelidir.
2. Sınavlarda, makale yazma ve çoktan seçmeli sorulara yanıt verme şeklinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Derse %70 katılım zorunludur.
* Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2545
ÖK.3455
ÖK.43
ÖK.554