Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK |
Dersi Alan Birimler |
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı |
Dersin Amacı |
Bu ders, Amerikan kültürü, tarihi ve yazınında doğaya ve çevreye bakışın kökenleri ve gelişimini ele almaktadır. Öğrencilerin, Amerikan tarihinde "bakir topraklar," "vahşi doğa karşısında uygarlık," "(aşılmayı bekleyen) sınırlar" gibi kavramları ve onların bugünkü çevre tartışmalarındaki uzantıları olan doğayı kendi için ya da insan için bir kaynak olması adına koruma, canlı-merkezcilik ve insan-merkezcilik, teknoloji-gelişme ve ilkelcilik ile sürdürülebilir kalkınma konularını tanımaları amaçlanmaktadır. Bu derste, yakın dönem çevre tartışmalarının temel odak noktaları ve çeşitli söylemleri ile bunların temel ilkeleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler yalnızca tarihsel ve kültürel metinler incelemekle kalmayıp yazın yapıtlarını da insan-çevre ilişkileri açısından çözümleyeceklerdir. Sonuç olarak öğrencilerin doğal çevrenin ırk, toplumsal cinsiyet ve sınıfla yakında ilişkili bir iktidar alanı olduğunu görmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Tarih ve Kuram: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders Anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
ÖNEMLİ NOT: Bu ders için belirlenmiş olan değerlendirme yöntemleri seçenekler arasında olmadığından, Bilgi İşlem kriterleri ekleyene değin geçici çözüm olarak yukarıdaki kriter seçilmiştir. Uygulanacak kriter: |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav ve final sınavından birinin araştırma ödevi olması durumunda; yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceyle bütünleştirilmesi, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, kaynakların analiz ve sentezlenmesindeki entelektüel düzey, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders, konu anlatımı ve tartışma içermektedir. Öğretim üyesi okumalara zemin oluşturacak bilgiyi ders anlatımlarında verirken öğrenciler de her hafta verilen okuma ödevlerini yerine getirmelidirler. Ayrıca, ikinci haftadan itibaren, haftalık ders saatlerinin biri öğrenci sunumlarına ayrılacaktır. Öğrencinin bu sunumlardaki performansı ve genel olarak derse katkıları dersten alacağı yılsonu notunu etkileyecektir. Ara ve final sınavına ek olarak, haftanın okuma materyallerine ilişkin küçük sınavlar önceden haber verilmeksizin yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 220 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Randevu ile. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|