DERS ADI

: Teknoloji ve Edebiyat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2014 Teknoloji ve Edebiyat SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders, aydınlanma düşüncesi ve endüstri devriminin etkisi ile Amerika Birleşik Devletleri'nde "Bilim ve Teknoloji"'nin kültür ve edebiyat ile etkileşimini inceler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojik ve bilimsel olarak ilerleme ve gelişmeyi amaçlayan Amerikan düşüncesine yön veren fikir çeşitliliğinin kültür ve edebiyattaki örneklerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş I am Legend (film) / Endüstri devrimi ve Amerika (Belgesel) ders tanıtımı--film/belgesel izleme
2 Alan Trachtenberg, The Brooklyn Bridge: Fact and Symbol T. S. Eliot, The Waste Land Sunum--tartışma
3 Alan Trachtenberg, The Brooklyn Bridge: Fact and Symbol--devam Hart Crane, The Bridge: To Brooklyn Bridge Sunum --tartışma
4 Alan Trachtenberg, The Brooklyn Bridge : Fact and Symbol Hart Crane, For the Marriage of Faustus and Helen Sunum--tartışma
5 Alan Trachtenberg, Teh Brooklyn Bridge: Fact and Symbol The Dynamo and the Virgin (1900) from The Education of Henry Adams The Dynamo and the Virgin (1900) from The Education of Henry Adams Sunum--tartışma
6 Willa Cather, Alexander's Bridge Sunum--tartışma
7 Arasınav-- Değerlendirme
8 How the Second Industrial Revolution changed American Lives Leo Marx, The Machine in the Garden, Washington Irving, The legend of Sleepy Hollow Mark Twain, Huckleberry Finn Transport (Trains and Car Culture) Mark Twain, Huckelberry Finn Belgesel izleme/ Sunum/ tartışma
9 How the second industrial revolution changed American Lives Leo Marx, The Machine in the Garden Ulaşım (Trenler ve Araba Kültürü) Sunum--tartışma
10 Uluslararası Fuarlar Mimari ve Gökdelenler Cecelia Tichi, Shifting Gears Belgesel Sunum--tartışma
11 Kitle iletisim araçları Telefon / fotograf makinesi/ Radyo Henry James, The Golden Bowl Sunum-- tartışma
12 Kitle iletişim araçları Telefon /Fotograf Makinesi/ Radyo Henry James, The Golden Bowl Sunum-- tartışma
13 Bilgisayarlar /Sosyal Medya/ Robotlar/AI Dana Haraway ve teknolojiye güncel eleştirel bakışlar Sunum-- tartışma
14 Bilgisayarlar/Sosyal Medya/robotlar /AI Teknolojiyegüncel eleştirel bakışlar Sunum--tartışma
15 Ders kapanış Tartışma
16 Final Sınavı Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alan Trachtenberg, Leo Marx, Cecelia Tichi, Willa Cather , Henry Adams, Hart Crane
Henry James, David F.Noble, Dana Haraway,

Her dönem başlangıcında dersin güncel izlencesi Sakai uzaktan eğitim platformu aracılığı ile öğrencilere duyurulur.
Böylelikle çeşitli formattaki yazılı, sözlü ve görsel kaynaklara dönem boyunca erişim sağlanır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, Amerikan (Kültür) Çalışmaları (American Studies/American Culture Studies) alanı kapsamında disiplinlerarası nitelikteki eserleri de temel alarak, Amerikan tarihi, edebiyatı, sanatı ve popüler kültürünü, ırk, sınıf, etnisite ve kadın çalışmaları inceleme konularını da kapsayacak şekilde, özellikle teknolojinin edebiyat ve kültür ile olan etkileşimini irdeler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içinde bir arasınav bir final sınavı gerçekleştirilecektir.
Dersin konusu ile ilgili bilgiler sınanacaktır: tanım, kavram, ve anahtar kelimeler.
Sınavlar hem test hem de açık uçlu sorulardan oluşabilir.
Öğrencinin konu ile ilgili çeşitli fikirleri tanımış, öğrenmiş olması
fikirlerden çıkarımlarda bulunuyor olması beklenir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınav soruları, ilgili yarıyılda çalışılan ders materyalini kapsar.
2. Sınav soruları dersle ilgili bilgileri test eder.
3. Test ve/ veya açık uçlu sınav soruları, öğrencilerin kavramları ve tanımları olabilen en iyi şekilde, neden-sonuç ilişkisi içinde hatırlamalarını ve en iyi şekilde anladıklarını göstermelerini bekler.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14433