DERS ADI

: Türkçe Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 2004 Türkçe Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkçe öğretim programları hakkında bilgi sahibi olabilmek.
İlk Türkçe programının özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilmek.
Programların dayandığı temel felsefeyi anlayabilmek.
Türkçe eğitim programı geliştirmenin aşamalarını anlayabilmek.
Türkçe eğitim programlarının amaç ve kazanımlarının farkına varabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçe öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları bilir.
2   Türkçe öğretim programlarının tarihsel süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3   Türkçe öğretim programının içeriği hakkında bilgi sahibidir.
4   Türkçe öğretim programlarında önerilen yöntem ve teknikleri bilir.
5   Türkçe öğretmenliği yeterlilikleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar.
2 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar.
3 Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi.
4 Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi.
5 Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi.
6 Güncel Türkçe dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler.
7 Güncel Türkçe dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler.
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, arasınav
9 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslere ilişkisi.
10 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi. Kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi.
11 Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller.
12 Ölçme değerlendirme yaklaşımı.
13 Öğretmen yeterlilikleri.
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Editör: Susar Kırmızı Fatma; İlk ve Orta Okullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun). Mart 2016-Anı Yayıncılık.
Editörler; Güzel Abdurrahman, Karatay Halit; Türkçe Öğretimi El Kitabı, 2. Baskı. 2014-Pegem Akademi.
Yazar; Sever Sedat; Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, 2011-Tudem Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım. Aktif öğrenme. İşbirlikli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların dışında derse hazırlıklarda ara sınav ya da son sınıavlara ek puan olarak verilecek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10-11 arası görüşme saatleridir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (Reflection) 4 16 64
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111