DERS ADI

: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
APD 5025 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YAĞMUR SOYLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddet konularında farkındalık oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı tanımlar.
2   Toplumsal cinsiyet eşitsizliği içeren kendi değerlerini fark etme, anlama ve sorgulama becerisi kazanır.
3   Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin bireyin duygu durumuna, davranışlarına ve sergilediği rol kalıplarına yansımalarını, kuşaklara aktarımını kavrar.
4   Toplumsal cinsiyetin farklı alanlara (eğitim, çalışma hayatı, medya, hukuk, sağlık, aile ve evlilik, yaşlılık ve engellilik) etkilerini analiz eder.
5   Toplumsal cinsiyet eşitsizliği kaynaklı kadına yönelik şiddeti, türlerini ve nedenlerini açıklar.
6   Kadına yönelik şiddet olgusuna dair ülkemizdeki ve dünyadaki mevcut durumu analiz eder.
7   Toplumsal cinsiyetin psikolojik danışma alanıyla olan ilişkisini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtılması
2 Toplumsal Cinsiyet ve Psikolojik Danışma-1
3 Toplumsal Cinsiyet - Temel Kavramlar
4 Toplumsal Cinsiyet Kuramları
5 Dünya'da ve Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Görünümü
6 Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
8 Çalışma Hayatında Toplumsal Cinsiyet
9 Medyada Toplumsal Cinsiyet
10 Hukuk ve Sağlık Alanlarında Toplumsal Cinsiyet
11 Aile ve Evlilik - Toplumsal Cinsiyet
12 Toplumsal Cinsiyet - Yaşlılık ve Engellilik
13 Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet
14 Toplumsal Cinsiyet ve Psikolojik Danışma -2
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Lips, H. M. (2008). Sex & gender: An introduction (6th edition). NY: McGraw-Hill.
2. Paechter, C. (2007). Being boys being girls: Learning masculinities and feminities. NY: McGraw-Hill.
3. Dökmen, Z. Y. (2016). Toplumsal cinsiyet: Sosyal psikolojik açıklamalar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
4. Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü (2018). Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2018-2023). Ankara.
5. Haskan Avcı, Ö. (2021). Toplumsal cinsiyet: Psikolojik danışma ve rehberlikte güncel konular. Ankara: Nobel akademik Yayıncılık.
6. Else Quest, N.M. & Hyde, J.S. (2021). The psychology of women and gender: Half the human experience (Çev. Ed. Türk, Ş.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınav, ödev, sunum

Değerlendirme Kriteri

Sınav, ödev, sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste başarılı olmak için derslerin en az %70'ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yagmur.soylu@deu.edeu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

görüşme gün ve saatleri öğretim üyesinin kapı programında yer almaktadır.
online deu üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 6 1 6
Final sınavına hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
final sınavı 1 1 1
vize sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111115151153
ÖK.21111111115151153
ÖK.31111211115151153
ÖK.41111211115151153
ÖK.51111211115151153
ÖK.61111211115151153
ÖK.73333333333333333