DERS ADI

: Kültüre Duyarlı Aile Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
APD 5024 Kültüre Duyarlı Aile Danışmanlığı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kültüre duyarlı aile danışmanlığı ve kültüre duyarlı psikolojik danışma konusunda bilgi ve beceriler kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür ve ilişkili kavramları anlama
2   Ailelerle çalışırken kültürel konuların önemini anlama
3   Kültüre duyarlı aile danışma yaklaşımlarını anlama
4   Kültüre duyarlı aile danışmanlığı yeterliklerini kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Kültürün tanımı
3 Çokkültürlülük hareketi
4 Kültür ve aile
5 Çok kültürlü evlilikler
6 Çok kültürlü aileler
7 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sınav
9 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı yaklaşımları
10 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı müdahaleleri
11 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı müdahaleleri
12 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı psikolojik danışman yeterlikleri
13 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı psikolojik danışman yeterlikleri
14 Kültüre duyarlı aile danışmanlığı psikolojik danışman yeterlikleri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çınarbaş, D. C. (2022). Psikoterapide Kültürel Konular. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Erkan, S. (2020). Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Kağnıcı, D. Y. (2022). Kültür ve Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Pedersen, P. (1994). A handbook for developing multicultural awareness. Alexandria, VA:
American Counseling Association.

Ivey, A. E., D.Andrea, M., Ivey, M. B. and Morgan, L. S. (2002). Theories of counseling
and psychotherapy: A multicultural perspective, 5th ed. Boston, MA.: Allyn & Bacon.

Wehrly, B, Kenney, K.R, and Kenney, M. E. (1999). Counseling Multiracial Families. California, Sage Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, ev ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai'den mesajlar yoluyla her zaman iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111115115151
ÖK.21111111115115151
ÖK.31111111115115151
ÖK.41111111115115151