DERS ADI

: Aile Danışmanlığı ve Etik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
APD 5017 Aile Danışmanlığı ve Etik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derste eğitim de ahlak ve etikle ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrencilere
kazandırılması ve öğrencilerin etik anlayışının geliştirilmesi hedeflenmektedir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri açıklayabilir.
2   Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği ile ilişkilendirebilir.
3   Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeleri yorumlayabilir.
4   Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik davranışlar geliştirebilir.
5   Türkiye de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aileleri ve aile dinamiklerini anlamak.
2 Aileleri ve aile dinamiklerini anlamak.
3 Sağlıklı ve sağlıksız aileler
4 Sağlıklı ve sağlıksız aileler
5 Kültürel olarak çeşitlilik gösteren ailelerle çalışma
6 Ailelerle çalışmada kullanılan terapötik yaklaşımlar
7 Ailelerle çalışmada kullanılan terapotik yaklaşımlar.
8 Genel tekrar, ders değerlendirilmesi, ara sınav.
9 Aile danışmanlığı kuramları
10 Aile danışmanlığı kuramları
11 Aile danışmanlığı kuramları
12 Aile danışmanlığında mesleki sorunlar ve araştırma
13 Aile danışmanlığında mesleki sorunlar ve araştırma
14 Aile danışmanlığında etik ve yasal konular
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gladding, S. (2012). Aile terapisi, tarihi, kuram ve uygulamaları. Çev Ed: Keklik,İ ve Yıldırım, İ. Ankara. Türk PDR Yayınları.
Haley, J. (2016). Problem çözme terapisi. Çev Ed: Uz Baş, A. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111551111
ÖK.21111111211551111
ÖK.31111111111551111
ÖK.41111111111551111
ÖK.51111111111111111