DERS ADI

: Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5016 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SEBAHAT SEVGİ UYGUR

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Hayat boyu öğrenme ve yetişkinlik kavramlarına ilişkin farkındalık kazanmak, yetişkinlik döneminin özelliklerini bilmek, yetişkin eğitimi ve yetişkinlere sunulacak PDR hizmetleri konusunda yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinlikle ilgili temel kavramları açıklar.
2   Hayat boyu öğrenme ile temel kavramları açıklar.
3   Yetişkinlik gelişim dönemi özelliklerini tartışır.
4   Hayat boyu öğrenme becerileri ve yeterliliklerini analiz eder.
5   Yetişkin eğitiminde kültüre duyarlılığın önemini tartışır.
6   Yetişkinlere hayat boyu öğrenme kapsamında PDR hizmetlerini tasarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtımı, kapsamı ve gereklilikleri
2 Yetişkinlik ve yetişkinlik döneminin yasal, biyolojik, toplumsal ve psikolojik bağlamı
3 Yetişkinlerin gelişim özellikleri ve öğrenmeye etkisi-1
4 Yetişkinlerin gelişim özellikleri ve öğrenmeye etkisi-2
5 Yetişkin eğitiminde kuramlar
6 Hayat boyu öğrenme ile ilgili temel kavramlar
7 Ara sınav, genel değerlendirme ve konu tekrarı
8 Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi (Dünya)
9 Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi (Türkiye)
10 Hayat boyu öğrenme becerileri ve yeterlilikleri
11 Yetişkin eğitimi programları ve kullanılan metotlara ilişkin uygulamalar
12 Yetişkin eğitiminde kültüre duyarlılık
13 Yetişkin eğitimcisinin özellikleri
14 Yetişkin eğitiminde karşılaşılan güçlükler
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Miser, R. (2021). Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi. Nobel Yayınevi.
Güneş, F. & Deveci, T. (2021). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Pegem Akademi Yayıncılık.
Ereş, F. (2020). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme. Pegem Akademi Yayıncılık.
Kılıç, M. (2017). Gerçek Yaşam Tadında: Gelişim Dönemleri 3-Yetişkinlik ve Yaşlılık. Nobel Yayınevi.
Scales, P. (2015).Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. (Çev. Köymen, Ü.). Palme Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Aktif Öğrenme, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler bu ders kapsamında Ara sınav, Final ve Bütünleme ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler bu ders kapsamında Ara sınav, Final ve Bütünleme ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin en az %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Sebahat Sevgi UYGUR
sevgi.uygur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu Saatleri:
Pazartesi 13:30-15:30
Çarşamba 13:30-15:30
Ayrıca Online DEU üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111113131111
ÖK.21111111115151111
ÖK.31111111115151111
ÖK.41113311111111111
ÖK.51111111111111111
ÖK.61111111111111111