DERS ADI

: Uygulamalı Davranış Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5013 Uygulamalı Davranış Analizi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HATİCE ZEKAVET KABASAKAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere uygulamalı davranış analizinin temel kavramlarını kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygulamalı davranış analizi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2   Uygulamalı davranış analizinin özelliklerini bilir
3   Yeni davranışları kazandırma ilkelerini açıklar
4   --UDA araştırma yöntemlerini açıklar
5   tek denekli araştırma yöntemlerini değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulamalı davranış analizinin (UDA) temel kavramları
2 uda ve etik
3 Hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme
4 Hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi
5 Öğretime karar vermek için verilerin kullanımı
6 Davranış işlevlerini belirleme
7 Ara sınav
8 Davranış artırma ilkeleri ve işlem süreçleri
9 Pekiştireç çeşitleri ve kullanımı; sembol pekiştirme
10 Yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri
11 Davranış azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri
12 Ayrımlı pekiştirme ve genellemenin sağlanması
13 UDA ve tek denekli araştırma yöntemleri
14 UDA ve tek denekli araştırma yöntemleri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alberto, P. A. & Troutman, A. C. (2015). Uygulamalı davranış analiz (Çev Ed. Hakan Sarı). Pearson.
Erbaş, D. & Yücesoy-Özkan, Ş. (2017). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Pegem Akademi
Tekin-İftar, E. (2014). Uygulamalı Davranış Analizi. Vize Yayıncılık: Ankara Tekin, E., Kırcaali-İftar, G. (2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
Kırcaali-İftar, G., Tekin, E. (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gözlem,beyin fırtınası,tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize ve final yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekavet.kabasakal@deu.edu.tr, 7/24 online deu dan ulaşılabilir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11113111111111111
ÖK.21113111111111111
ÖK.31113111111111111
ÖK.41113111111111111
ÖK.51113111111111111